9-6-2022 rondje Andoya 160 km

9 juni 2022 - Andøy, Noorwegen

Vandaag een mooie dag gehad …het weer was ondanks de 7-9 graden heel aangenaam, hoe vreemd dat ook klinkt met deze temperaturen op 9 juni. Er was bijna geen wind en dat scheelt een hoop kou. Na het ontbijt hebben we onze eerste wandeling rondom onze B&B gemaakt om zo de tijd te overbruggen, die de wasmachine nodig had voor onze was. Op dit soort reizen is het altijd zoeken of je ergens een keer kunt wassen, want 23 onderbroeken en 23 paar sokken hebben we niet. Nadat de was in de droger gestopt was, vertrokken we voor een relatief rustig dagje en een toeristische route over dit eiland. De oostkust hadden we al gehad op de weg van de boot naar onze B&B, dus was nu de westkust aan de beurt. Dit eiland is vrij vlak, ook al zijn er ook wel wat heuvels, en zien we hier voor het eerst schapen , varkens en koeien. Dit keer geen rendieren die het verkeer ophouden maar een eigenwijze moederschaap met 4 kleintjes die op de weg bleef staan en ons aankeek met een blik “ zeg er maar eens iets van”. Een van de lammetjes gaf het goede voorbeeld en moeder volgde. Op deze route zien we veel camperplaatsen en komen we ook weer wat Nederlanders tegen. We  stopten bij een mooi uitkijkpunt waar we met een wandeling naar de vuurtoren konden lopen. Ook in Andenes was een korte wandeling naar de vuurtoren mogelijk en brachten we een minder geslaagd bezoekje aan het “ polar museum” van Andenes . Dit museum stelde niet veel voor en daar waren we dan ook zo klaar mee. Aangezien het eetpatroon van de Noren wat anders is dan het onze en restaurants in dit deel bijna niet te vinden zijn, hebben we vanmiddag maar weer een warme lunch genuttigd. Voor het avondeten hebben we wat yoghurt, een smoothie en een zoete koek ingeslagen. Of we er ook echt trek in hebben……Tot slot zijn we nog naar het meest zuidelijke puntje van het eiland, 80 km lang en 10 km breed, gereden, waarna we het wel gezien hadden voor vandaag.

DSC_0206DSC_0191DCCBADB1-D25F-4D78-B9F8-B8F8A0ABE1B2DSC_0157DE67CA6F-A824-488C-B26A-9A6D000D9DAE17735D92-CB3B-4A4D-ADA6-3F01AE09CE94

1. Marianne Verhulst:
    9 juni 2022
    Prachtig allemaal, wat een afstanden rijden jullie! Mooie foto's. Een fijne voortzetting van jullie reis en groetjes van ons.
  2. Ruud en Toontje:
    9 juni 2022
    En zo zie je maar, als er een schaap over de Dam is, volgen er meer.
    Mooie plaatjes hoor van het landschap, we weten wat wij gaan zien als wij onze reis ooit gaan maken.
    Veel plezier op jullie vervolgreis.
  3. Fred de Bruijn:
    10 juni 2022
    hoi waar zitten jullie ongeveer op de kaart gezien?groet fred
  4. Yvonne:
    10 juni 2022
    Ter hoogte van Narvik aan de westkust. Nu nog op de Vesterålen daarna de Lofoten, de eilanden aan de westkust van Noorwegen .