18-6-2022 Hjelle/ Stryn naar Geilo 325 km

18 juni 2022 - Geilo, Noorwegen

Al snel nadat we vertrokken waren, was de zon verdwenen en werd het een zeer wisselvallige dag, waarin de zich nog wel liet zien maar waarin de regen overheerste. Voor de rit naar Geilo hadden we weer een toeristische route gekozen waarvoor we na 185 km eerst een ferry moesten nemen. Die eerste 185 km was het landschap net zo wisselend als de benzine prijs in de diverse plaatsen variërend van 2,87 tot 2,46 in Geilo. Na de Ferry dachten we een route met veel haarspeldbochten te krijgen maar wat bleek we…...het waren tunnels. De ene tunnel was nog langer dan de andere en we hadden er zelfs een van 24 km. In totaal hebben we vandaag wel 50 km door tunnels gereden. Al deze tunnels liepen in de Sognefjord, de langste fjord in Noorwegen, hij loopt 281 km landinwaarts en de bergen erom heen komen tot 1300 meter hoogte. De regen was op deze hoogte sneeuw, de meertjes waren weer bevroren, het was 4 graden en overal om ons heen stroomde het water weer uit de bergen. Een prachtige tocht…..In deze streek zien we skigebieden en zijn de plaatsjes toeristisch en druk. In een  van die plaatsen overnachten we vannacht.