30-7-2019 Colorado Springs en 31-7-2019 einde van een prachtige reis

31 juli 2019 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Een rustdag in Colorado Springs.......vanmorgen zijn we voor een ontbijt naar de stad gereden, omdat we vandaag wat musea wilden bezoeken, onze manier om een rustdag door te komen. We reden eerst langs het Visitor Center om een idee te krijgen wat de mogelijkheden hier in Colorado Springs zijn. Met een aantal suggesties vertrokken we naar het Olympisch Training Centrum van Team USA, dat aan de rand van de stad ligt. We deden een Tour met een gids en hebben alle faciliteiten die de sporters tot hun beschikking hebben van dichtbij bekeken zoals de oefenruimte voor de atletiek sporters, de fysio ruimtes, de geavanceerde mogelijkheden om sporters bij blessures te begeleiden, het zwembad, de basketbal en volleybal hal, de box- en de worstelzaal. Het is er allemaal prima geregeld en de sporters worden hier uitstekend begeleid en leren zelfs voor zichzelf verantwoord en afgestemd te koken. In dit trainingscomplex worden ook de G sporters begeleid en zij kunnen van alle faciliteiten gebruik maken die ook door de sporters zonder beperking gebruikt worden. Ze trainen samen in dezelfde ruimte, ontmoeten elkaar bij de maaltijden en zo zorgt Team USA voor een breed gedragen teamgevoel. Er is een complex waar 180 sporters kunnen wonen, sporten en eten en waarvan de voeding precies aangeeft hoeveel calorieën, energie etc bevat. Natuurlijk ontbreken de foto’s van de USA helden die een medaille gepakt hebben niet.

Vervolgens reden we naar het National Museum of World War II Aviation, waar allerlei vliegtuigen, die in de Tweede Wereldoorlog gevlogen hebben, gerestaureerd zijn en te bezichtigen waren. Het museum wordt, zoals bij veel musea, door vrijwilligers gedraaid. Het viel een beetje tegen en we waren er binnen een uurtje al weer weg.

Tot slot gingen we naar het Colorado Springs Pioneer Museum. Dit museum was in een prachtig oud gebouw gevestigd en vertelde de geschiedenis van Colorado Springs. Ook lagen er veel voorwerpen uit oude tijden en was er aandacht voor de oorspronkelijke bewoners van dit gebied. Mooi en de moeite waard. Tegen 17.00 uur besloten we ergens iets te gaan drinken en we sloten de dag af met een lekkere maaltijd bij de Vietnamees. Vanavond moeten we onze koffers weer reis klaar maken en zorgen dat alles er weer in past.

Morgen rijden we naar Denver en omdat we pas ‘s avonds om 20:30 uur vliegen, moeten we de dag nog door zien te komen. Achteraf hadden we vandaag in mindere mate, maar morgen zeker, beter kunnen schrappen en eerder naar huis kunnen gaan. Nu is het de tijd een beetje doden en wachten op het vertrek en dat is eigenlijk niet leuk.

Vooruitlopend op morgen, onze vertrekdag waarop we niet zo veel met te melden zullen hebben, zijn we tot de conclusie gekomen dat we een prachtige reis gehad hebben en qua natuur in al onze andere reizen niet zoveel mooie dingen gezien als de afgelopen weken. Het was weer leuk om jullie mee te nemen op onze reis en we willen jullie bedanken voor alle leuke reacties en tips. Wie weet tot een volgende reis........

Olympic Training CenterOude lift in Pioneer Museum, nog in werkingInterieur Pioneer MuseumInterieur Pioneer MuseumOude rechtszaal

1. Andre:
    31 juli 2019
    Was leuk jullie te volgen. Idd een mooie reis. En nu veilig maar huis.
  2. Anita:
    31 juli 2019
    Jullie bedankt dat je ons weer meegenomen hebt op jullie reis, het was weer leuk om te volgen.
    Goede reis en fijne thuiskomst!
  3. Yvonne van Haren:
    31 juli 2019
    Het was meegenieten met jullie. Goede terugreis!
  4. Marion:
    31 juli 2019
    Het was weer leuk om jullie zo te volgen. Een goede reis terug.
  5. Irmgard heijmans:
    Een hele mooie reis!!!
  6. Jenny:
    31 juli 2019
    Heb weer genoten van jullie verhalen. Leuk om zo te volgen. Sterkte met de laatste dag 😏 en een hele goede terugreis!
  7. Annemarie en Frans:
    31 juli 2019
    Wat n fantastische reis hebben jullie gemaakt. Je kunt zo voor een reisgids gaan schrijven hihi. Nog een rustige laatste dag en een goede vlucht.
  8. Aag:
    31 juli 2019
    Het leek een hele tijd.....en nu is het alweer voorbij! Wat gaat dat snel, ,maar wat hebben jullie genoten! Leuk om te lezen (en te zien)!
    Goede vlucht en dan gauw even naar je moeder Yvonne, denk ik...
  9. Marie Jose:
    31 juli 2019
    Wat een geweldige reis!!!
    Goede reis terug.
    Het is hier gelukkig nu niet meer zo warm.
    Groetjes!
  10. Helma en willem:
    Hoi
    Jammer dat de reis ten einde is. We hebben wel een beetje met jullie meegelift en genoten van de foto’s en de verhalen
    Goede vlucht en fiets ze!
    Daarna horen we live jullie verhalen
  11. Corine:
    31 juli 2019
    Het was voor ons ook genieten. Een goede reis terug.
    Tot gauw in Nederland.
  12. Susan:
    31 juli 2019
    Wat vliegen die weken om zeg..! Hele goede reis terug!
  13. Fred de Bruijn:
    31 juli 2019
    goede reis terug en tot vrijdag.fred
  14. Rinie:
    31 juli 2019
    Na zoveel moois gezien te hebben weer huiswaarts.
    Een voorspoedige terugreis gewenst.
  15. Hans:
    31 juli 2019
    Het was leuk om jullie uitgebreide verhalen te lezen en te genieten van de mooie foto's. Ik hoef er niet meer naar toe!
    Ik wens jullie een voorspoedige reis en tot snel......
  16. Marianne Verhulst:
    31 juli 2019
    Een goede reis terug en dan bijkomen van alle mooie indrukken! Tot ziens!
  17. Marja Frencken:
    31 juli 2019
    Mooie reis! mooie foto's, t nodigt uit om zelf ook een keer te gaan kijken daar! goede reis terug!
  18. Gerda:
    31 juli 2019
    JULLIE bedankt dat jullie dit met ons wilden delen. Goeie reis terug!!!
  19. R.Demense:
    31 juli 2019
    Het was leuk jullie reis te kunnen volgen, goede vlucht naar huis!
  20. R.Demense:
    31 juli 2019
    Het was leuk jullie reis te kunnen volgen, goede vlucht naar huis!
  21. Geertje:
    31 juli 2019
    Wat waren het mooie verhalen van een mooie reis.
    Goede reis terug!
  22. Joan van der putten:
    1 augustus 2019
    Leuk om jullie een beetje te volgen. Goede reis terug. 😘