29-7-2019 naar Colorado Springs 280 km

30 juli 2019 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Voor vandaag stond er een relatief korte reisdag naar Colorado Springs op het programma. We vertrokken op tijd en reden door een prachtig groen landschap, door de bossen en over  de Monarch Pass op 3450 meter. Boven op de pas gingen we met een oude kabelbaan met 6 gondels, gebouwd in 1966, nog naar de top van de Mountain Ridge South die op bijna 4000 meter lag.  Nog nooit zo hoog geweest...... De afdaling met de auto bracht ons terug naar 2500-2600 meter en we vervolgden onze weg door een gebied met heel veel campings voornamelijk voor de grote Recreational Vehicles ofwel campers. Hier en daar zie je ook een tentje of niet zo’n absurd grote caravan op de camping staan. We rijden weer niet door veel plaatsen, maar als we door een plaats komen, zijn daar altijd weer minimaal 3 of meer kerken, die ieder weer een ander soort geloof aanhangen.

Een kilometer of 30 voor Colorado Springs staat de Pikes Peak 4302 meter hoog,  America’s Mountain genoemd. Deze berg behoort tot een van de grootste in de USA en was met de auto, in verband met werkzaamheden, 16 miles, tot 3980 meter,  te beklimmen. Daarna kon je met een shuttle bus naar de top gebracht worden. Die gelegenheid wilden wij niet voorbij laten gaan en vertrokken met lekker weer en een goede temperatuur naar boven. Op de parkeerplaats waar we de auto achterlieten was het maar 12 graden en hoe hoger we kwamen, hoe kouder het werd. Het waaide flink en we zagen van verre donkere wolken dreigend onze kant opkomen. Het uitzicht was met de dreigende donkere wolken en de ook nog schijnende zon fantastisch. De dreiging van slecht weer was redelijk groot dus heeft Joost snel wat foto’s gemaakt, waarna we met de shuttle weer naar onze auto gingen. In de regen maakten we de afdaling en vervolgden we de weg naar ons hotel, dat 35 km verderop lag. Twee hoogte records op een dag verbroken dat gebeurt niet zo vaak!

Bij ons hotel , een 5* hotel en soort resort, aangekomen, stonden ze weer buiten op ons te wachten om de auto mee te nemen en onze koffers weg te brengen. Dat is echt niks voor ons en als we beter opgelet hadden bij het boeken van de reis, zouden dit hotel en het Waldorf Astoria in Park City, zeker geschrapt zijn..... Gelukkig zitten we niet in het hotel bij de lobby, maar hebben we een kamer op het terrein, een cottage, en konden we zelf onze koffers meenemen en er met de auto naar toe rijden. De auto mag niet bij onze cottage staan en hebben we wel in de parkeergarage aan het begin van het resort neer moeten zetten. Het hotel/resort heeft 13 restaurants, bars etc waar je kunt ontbijten, lunchen en dineren, je snapt natuurlijk dat de prijzen er navenant zijn.....er zijn een golfclub, fitness centrum, winkels, zwembad, roeivijver etc etc. Kortom heel veel waar wij geen belangstelling voor hebben en daarom op ons gemak gaan kijken hoe onze dag er morgen uit gaat zien. Dat zal geen ontspannen dag aan de rand van het zwembad worden....

Monarch Pass

KabelbaanKabelbaan van 1966Monarch ski gebiedMonarch South RidgeOnderwegPike National ForestPikes PeakPikes PeakUitzicht op Pikes PeakSlecht weer op komstRegenboog

1. Marja Frencken:
    30 juli 2019
    wat is het toch een groots land met mooie vergezichten!
  2. Aag:
    31 juli 2019
    …...morgen lekker relaxen in het zwembad.....en je nergens druk over maken, gewoon nagenieten en alles een beetje laten bezinken!