11-1-2017 naar huis

11 januari 2017 - Sydney, Australië

DSC_0613DSCN2382DSC_0619DSC_0624DSCN2386

Vandaag onze laatste dag, we vliegen vanavond om 21.50 terug en moeten om 18.30 onze auto inleveren. Daarom vanmorgen op ons gemak opgestaan, ingepakt en ontbeten. Na het ontbijt tegen 10.00 uur wilden we nog naar de Wentworth Falls nog geen 5 km van Leura vandaan. We reden er naar toe, parkeerden de auto en dachten aan een korte wandeling naar de waterval, dus namen niets mee. Je raadt het al...we waren weer eens iets te enthousiast vertrokken en bleken uiteindelijk een prachtige wandeling te maken door de Blue Mountains met steile en hobbelige paden, langs uitstekende rotsen en met prachtig uitzicht op de Blue Mountains. Zwaar, maar echt de moeite waard.

Toen we tegen 12.00 terug kwamen bij de auto was het kwik gestegen naar 32 graden. We besloten richting Sydney te gaan en een winkelcentrum in het oude Olympische dorp te bezoeken, maar eerst onderweg te lunchen. Toen we tegen 14.00 verder reden zagen we dat het ondertussen 42 graden was, een absoluut record voor onze vakantie. In een airco winkelcentrum was het goed te hebben, buiten was de wind zelfs warm. Tegen 17.00 rijden we naar het vliegveld om de auto in te leveren, daarna inchecken en onze tijd zo goed en kwaad mogelijk doorbrengen tot vertrek om 21.50.Donderdagmiddag om 14.00 hopen we weer veilig te landen en hebben we een heerlijke vakantie gehad waarin we rond de 4200 km hebben gereden. Misschien wel iets te warm voor ons, maar de sfeer is hier zo relaxed, geen drukte, geen chagrijnige gezichten, altijd vriendelijk en belangstellend, geen vervelende verkeersgebruikers. Wat weinig variatie in het ontbijt, de lunch en het avondeten, prima hotels en een uitstekende chauffeur, die na drie weken nog wel af en toe problemen heeft het het vinden van de richtingaanwijzer, maar dat is hem vergeven.

Nu maar weer eens bedenken waar onze volgende reis naar toe gaat.

1. Ruud en Toontje:
    11 januari 2017
    nog een vliegreis te gaan, goede vlucht en veilige thuiskomst.
    Trek de winterjas maar aan, het temperatuursverschil zal groot zijn
  2. Hans:
    11 januari 2017
    Ik heb genoten van jullie vakantie verhalen, leuk om zo ook een beetje MEE op vakantie te zijn. Geniet nog even en alvast een voorspoedige terug reis gewenst.
    Groeten Hans Timmermans
  3. Arno Claassen:
    11 januari 2017
    Wat een prachtige foto's weer. Dank dat we met jullie digitaal mee mochten liften tijdens deze vakantie.

Een hele goede vlucht en het zal wennen zijn zijn hier.
  4. Marion:
    11 januari 2017
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen en wat hebben jullie weer een mooie reis gemaakt. Een voorspoedige terugreis en hier kan de warme jas weer!
  5. Yvonne van Haren:
    11 januari 2017
    Een hele goede terugreis en bedankt voor de mooie reisverhalen.
    Tot ziens in Nederland !
    Groetjes Yvonne
  6. Anita:
    11 januari 2017
    Ik heb genoten van jullie verhalen en belevenissen en wens jullie een hele goede terugreis!
  7. Fred de Bruijn:
    11 januari 2017
    als je donderdag weer terug bent verwacht ik je vrijdag om 13.00 uur weer op de tennis vereniging. goede reis en tot vrijdag.
  8. Aag:
    11 januari 2017
    Bedankt voor al die leuke verslagen en mooie foto's.
    Zo reis je toch een beetje mee.....
    Voorspoedige thuisreis!
  9. Priska: