10-1-2017 naar Leura

10 januari 2017 - Blue Mountains, Australië

DSC_0571DSC_0582DSC_0585DSC_0608DSCN2334DSC_0580

Vanmorgen tegen 8.30 opgestaan en na een ontbijt in het hotel vertrokken we tegen 10.00 uur. We moesten ruim 300 km rijden en de route ging voor een groot deel weer over een vierbaans snelweg. We waren Canberra snel uit en kwamen na 50-60 km tot de ontdekking dat we vergeten waren te tanken.....het lampje begon te branden en we zaten in de middle of nowhere. Geen dorpjes, geen tankstations en pas 50 km verder het stadje waar onze hoop op gevestigd was. We rekenden uit dat er waarschijnlijk nog wel 5 liter in zou zitten en met 1 op 15 zouden we dat moeten kunnen halen. Met samen geknepen billen doorgereden en gelukkig....na 36 km bereikten we een stadje waar we konden tanken, 40,4 liter erin, bijna leeg dus!!!!

We vervolgden onze weg en het schoot lekker op. De laatste 80 km gingen weer over een tweebaansweg. Het werd drukker en tegen 15.00 bereikten we ons hotel midden in het centrum van Leura aan de rand van de Blue Mountains. Na onze spullen op onze kamer gelegd te hebben, besloten we naar Scenic World te gaan waar tegen 15.30 arriveerden en dat om 17.00 sloot. Toen we in 2011 in Australië waren, zijn we hier ook geweest en waren de gevolgen van de bosbranden, die toen gewoed hadden, nog zichtbaar en konden we een bepaald stuk niet bezichtigen.

In Scenic World kun je met een Sky Walk een dal oversteken, met een Trein onder een hoek van 52 graden omhoog en of omlaag een afstand overbruggen en met een Kabelbaan omhoog en of omlaag gaan. Hierbij heb je prachtig zicht op de Blue Mountains, de Drie Gezusters, Echo Point en de Katoemba Waterfalls. De lucht boven de bergen was ook echt blauw gekleurd veroorzaakt door de gombomen.  Vandaag hebben we het allemaal snel moeten doen om voor sluitingstijd alles gedaaan te hebben.Daarna besloten we naar het hotel terug te gaan. Vanavond in Leura uit eten en onze koffers weer reisklaar maken. Ondanks dat we morgen nog een hele dag hebben, moeten we wel zorgen dat alles ingepakt is en we ons alleen om hoeven te kleden voor we het vliegtuig in moeten. De zomerkleding uit en ons weer voorbereiden op een temperatuurschok waan 35-36 vandaag naar 4-5 in NL. Morgen nog wel een mooie dag voor de boeg.....

1. Gerda:
    10 januari 2017
    Geniet van jullie laatste dag (en). Ik zal jullie verhalen nog missen!! Ook alvast een goede terugreis gewenst.
  2. Fred de Bruijn:
    10 januari 2017
    goede reis terug,en geniet nog van jullie laatste dag.
  3. Ruud en Toontje:
    Hi there
    Dat jullie zonder benzine reden? Dat was in Canada meen ik, les 1: elke dag tanken Jullie hadden een engeltje mee.
    Nog even en dan weer op huis aan, een fijne vlucht, nog een paar mooie uren en op naar huis. Zit jullie Australië avontuur er weer op. Wel thuis en tot gauw groetjes Ruud en Toontje
  4. Carin Van de Water:
    Zo herkenbaar!!!! Mooi hoor
  5. Aag:
    10 januari 2017
    Mooi daar!!! Al mogen jullie wel een beetje glimlachen hoor, maar dat is waarschijnlijk vanwege het 'lege tank syndroom'. Ik had als ervaring deskundige jullie natuurlijk moeten waarschuwen: tank, in landen waar de afstanden groot en de tankstations beperkt zijn, ALTIJD wanneer de tank 3/4 leeg is (-; Voorspoedige thuisreis!
  6. Geertje:
    10 januari 2017
    Ik heb genoten van jullie verhalen/reis! Nog een fijne dag en daarna goede reis terug.