20-6-2022 Laatste dag in Noorwegen

20 juni 2022 - Kjellerup, Denemarken

Vanmorgen stonden we op met een stralende zon en het was al vroeg een graad of 18. Na het ontbijt brachten we onze spullen naar de auto en gingen we nog wat van Oslo nog bekijken. We wandelden naar het station en van daaruit in een rechte lijn naar het Koninklijk paleis, dat midden in de stad staat. Oslo heeft veel mooie, oude gebouwen maar is ook een stad waar we voor het eerst in deze vakantie daklozen, verslaafden en bedelaars tegenkomen. Nadat we het paleis gezien hadden, hadden we geen rust meer en reden naar de haven om in te checken en te wachten op vertrek. We waren daar al tegen 11.30, het boorden begon rond 13.15 en we vertrokken om 14.15 uit de haven van Oslo, waar het druk was met zeil- en motorbootjes. We zitten dit keer op een echt cruise schip met van alles aan boord: een casino, een zwembad, winkels, barretjes, eettentjes en tax free shoppen en we komen al snel tot de ontdekking dat we nooit een cruise zullen maken……. Het voelt zo decadent. Het weer is prachtig, er staat wel een stevige wind maar uiteindelijk hebben we anderhalf uur op het dek gezeten, nadat we twee vrij gekomen stoelen hadden bemachtigd. Onze hut bevindt zich helemaal aan het einde van de boot en het lijkt alsof we op een punt zitten waar de boot het hevigst trilt…..hopelijk is de cadans ervan in combinatie met een tweede reistabletje, slaapverwekkend  en hebben we een goede nachtrust. Het is de bedoeling dat we morgenochtend om 10.00 in Kiel aankomen.

1. Helma en willem:
    20 juni 2022
    Hoi
    Tja aan alles komt een end
    Ik hoop dat jullie van het laatste stukje ook nog even genieten ook al is het decadent . Je hebt ervoor betaald,
    Laat dat maar lekker over je heen komen 😜😜😜
    Hopelijk heeft de reis aan jullie verwachtingen voldaan!
    Ik hoor het graag. Veilige thuisreis xx
  2. Anita:
    20 juni 2022
    Fijn dat het z🌞nnetje jullie uitgezwaaid heeft. En nu gewoon lekker meedobberen op de golven, ook al zijn ze wat decadent!
    Goede thuisreis!
  3. Fred de Bruijn:
    21 juni 2022
    ik een tennis vriend zie je graag weer terug bij ons gezellig clubje tennissers.