8-6-2022 Finsness- Bøy I Andoy 100 km

8 juni 2022 - Andøy, Noorwegen

Vanmorgen moesten we bijtijds vertrekken om te zorgen dat we met de Ferry van Gryllefjord naar Andenes mee konden. Je kon hiervoor geen tickets reserveren en moest zorgen dat je er minimaal een uur van tevoren was in de hoop dat je meekon. De afstand was te doen, 60 km, maar er wordt hier flink aan de weg gewerkt, waardoor je vaak maar 50 km per uur mocht rijden. De  maximum snelheid is hier overigens 80 km…voordeel is dat onze auto, een Hybride, ongeveer 1 op 22/23 rijdt en dat is dan weer met de benzineprijzen tussen de 2,58-2, 86 heel gunstig. Vandaag was het weer een koude, regenachtige en gure dag, 6-7 graden en windkracht 4-5. Het vooruitzicht onder deze omstandigheden 1 uur en 40 minuten het wilde water op te moeten, wetend dat ik geen zeebenen heb, gaf mij een dubbel gevoel. Ik had gelukkig reistabletjes en heb er een ingenomen voor we de boot op gingen. De eerste 30-45 minuten gingen aardig, maar daarna was het onder invloed van de bonkende boot, gedaan en werd ik vreselijk misselijk. Met mij stonden er meerdere mensen met bleke gezichten en kotszakjes in de hand buiten op het dek te hopen dat de overtocht snel gedaan was. Zodra de boot de haven binnenliep en aanmeerde was het misselijke gevoel over maar had ik nog wel even een uurtje aan de kant van de weg nodig om bij te komen. Tegen 15.00 kwamen we bij onze plaats van bestemming aan waar we 2 nachten blijven. Het is een B&B met kleine appartementen en het ligt vrij geïsoleerd maar aan de zee en met een prachtig uitzicht daarop. Door werkzaamheden aan een nieuwe keuken wordt er s avonds niet gekookt en waren we genoodzaakt boodschappen te gaan doen om zelf te koken, omdat de enkele restaurants die er zijn al om 16.30 sloten en zich vooral op de lunch richten. Onze kamer heeft een kitchenette dus koken was mogelijk maar niet echt gemakkelijk vanwege het gebrek aan olie etc. Uiteindelijk besloten we een eenvoudig pasta tortellini gerecht met salade te maken en morgen onderweg warm te eten bij de lunch en s avonds een broodmaaltijd te doen.

DSC_0113DSC_01113F85C5B4-F4CD-4FBF-BF9A-0993467426BA364CFD98-9331-4EC5-9CB7-804FDECDDDD6DSC_0108

1. Arno Claassen:
    Weer mooie foto's Yvonne.👍
  2. Ruud en Toontje:
    8 juni 2022
    Kunnen jullie wel wat wandelen in jullie omgeving, lijkt me wel fijn wanneer je zoveel in de auto moet zitten.
    Mooie plaatjes hoor, ondanks of juist door het donkere weer.
  3. Yvonne:
    8 juni 2022
    Het weer werkt niet mee om te wandelen en we hebben ons dat niet echt in verdiept of het kan en waar. We zijn meer van de musea…
  4. Annette:
    9 juni 2022
    Prachtige verhalen om te lezen, jammer dat je zo misselijk bent geweest. Geniet van deze dagen op deze plaats
  5. Fred de Bruijn:
    9 juni 2022
    last van zee ziekte is niet fijn ,maar er is land in zicht,gelukkig wel .