15-6-2022 Trondheim

15 juni 2022 - Trondheim, Noorwegen

Geen reisdag of auto vandaag. We gaan Trondheim bekijken en dat begint met regen en het openen en dichtdoen van onze paraplu’s, omdat het soms droog is en soms niet. De temperatuur is aangenaam en we besluiten om als eerste naar het Doven Museum te gaan….dat blijkt helaas gesloten. Daarom vervolgen we onze weg naar de kathedraal waar je alleen in mag met een gids en daar hebben we even geen zin in. We lopen naar de oude stadspoort en gaan vanaf daar een stadswandeling volgen die 6,7 km zou zijn, als je het goed deed……Je raadt het al , wij hebben hem wat langer gemaakt en blijken aan het einde van de dag samen met de andere bezichtigingen 17 km gelopen te hebben. Niet alleen Joost maar ook ik merk dat we geen 18 meer zijn….Tijdens de stadswandeling hebben we koffie gedronken in een oud seinhuisje, dat nu dienst deed als café en heel gezellig was ingericht met allerlei spullen uit de jaren 60. Na de stadswandeling hebben we een rondleiding gehad door de Stiftsgarden, een oud herenhuis dat in bezit is van de Noorse koning en waar hij, als hij in Trondheim op bezoek is, nog altijd in verblijft. Er zijn een aantal vertrekken, die nog volledig in gericht zijn, onder begeleiding van een gids te bezichtigen. In het centrum van Trondheim, echt een leuke stad, zie je verschrikkelijk veel elektrische fietsen en steps, die gebruikt kunnen worden en overal langs je heen schieten, ze gebruiken nl naast de weg ook het trottoir als rijbaan. Uiteindelijk zijn we tegen 16.00 moe, hebben zere voeten en benen en besluiten op onze kamer een drankje te doen en rust te nemen. Morgen weer verder…..

F974207D-4E55-42BA-B5C2-5FFEE616657D2C419773-4092-4F8F-B946-19615DDFDBFD7C040247-E42B-46E1-9EDD-5D4044D98BE15A4D0C4B-0B2E-42A6-A31E-E331FB2F29EA