14-6-2022 van Sandnessjøen naar Trondheim 450 km

14 juni 2022 - Trondheim, Noorwegen

Vanmorgen zag het er hetzelfde uit als gisteravond….het regende flink en het zag er grijs en somber uit. In principe een goede dag om 450 km te rijden, maar echt vrolijk word ik er ondertussen niet van. Wij zijn geen zonaanbidders, hadden best wat regen en temperaturen van rond de 15 graden verwacht, maar dit is wel erg: 10 graden en veel regen…Het is niet anders ,dus we vertrokken en reden eerst het laatste stuk van gisteren weer terug om zo op de E6 te komen, de hoofdweg die ons naar Trondheim zou leiden. Het is een belangrijke verbindingsweg tussen noord en zuid maar bestaat hoofdzakelijk uit tweebaanswegen, gaat door allerlei dorpjes en gehuchten en de maximumsnelheid is meestal 70-80 km per uur. Het landschap veranderde,, het werd glooiender, beetje heuvelachtig en we passeerden veel meren, die het water van allerlei kleine en grote stromen toegevoerd krijgen. We moesten weer eens tanken en hadden geluk 2,48 per liter terwijl de prijs, hoe dichter we bij Trondheim kwamen, opliep tot 2,78 per liter…. Tegen 14.00 werd het droog en kwam de zon er af en toe door, maar tegen 16.00 , vlak voor we aankwamen in Trondheim, viel het er weer in bakken uit. We hebben vanavond heerlijk gegeten bij de Vietnamees om de hoek bij het hotel. Morgen blijven we een dag hier, hopelijk kunnen we de auto laten staan en de stad te voet gaan bekijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemarie en Frans:
    14 juni 2022
    Oh wat balen steeds die regen! Het is wel leuker als t droog is ja.
  2. Gerda:
    14 juni 2022
    Dag Yvonne en Joost. Ik volg jullie reis dagelijks. Ben dan ook een echte fan van Scandinavië. Jullie zien veel moois aan vogels, planten, water, bergen en beschrijven dat prachtig. Inderdaad wel erg balen dat het weer zo koud en nat is en de afstanden zo groot. Ik hoop op betere tijden voor jullie!!! Hartelijke groet
  3. Fred de Bruijn:
    15 juni 2022
    zonde van de weers omstandigheden,hier wel zonnig||||