16-6-2022 Trondheim- Molde 225 km

16 juni 2022 - Molde, Noorwegen

Langzaam zakken we af naar Oslo met vandaag een korte reisdag, die weer begint met regen…….en een flink aantal tunnels door de bergen. In dit deel zien we op de bergen nog steeds de resten sneeuw van afgelopen winter liggen. Door het grijze weer ziet het er buiten troosteloos uit en zo voelen wij ons soms ook een beetje, zeker als we op het nieuws horen hoe warm het in Nederland wordt. Na 100 km gereden te hebben, maken we een overtocht met een Ferry, die 30 minuten duurt en tijdens die overtocht is het even droog, waardoor we wel even kunnen genieten van de mooie omgeving. Als we daarna aan de laatste kilometers naar Molde beginnen en even stoppen voor een kop koffie, treffen we een Nederlands echtpaar dat op de fiets, een tandem maar wel een moderne, 3 maanden door Scandinavië gaan trekken en er nu 2 weken op hebben zitten.Waar ze zin in hebben en zeker met dit weer! Voor we naar ons hotel gaan, willen we vlak buiten Molde naar het topje van een berg rijden, omdat je van daaruit een prachtig uitzicht over het fjord hebt. We bereiken dit punt wel, maar het weer verhindert het prachtige uitzicht en we besluiten naar ons hotel te gaan. Hier arriveren we al om 14.45 en we houden het voor de rest van de middag gezien om er nog op uit te gaan.

297B69A2-6880-466D-913E-E2198C9E89B44BEB318C-DEAB-44EF-8019-A48E78573695B1087D98-C53A-41AE-93EA-D0E1AA2AC6F5

EC457CD2-C903-4411-806A-8A51B93DB586

1. Aag:
    16 juni 2022
    Beetje pech met het weer, dat is jammer, maar hoort wel bij deze landen (en de foto's) 😓
  2. Helma en willem:
    16 juni 2022
    Hoi globetrotters
    Ja dat is dus ook het noorden; geen 25 graden. Maar wel jammer dat je zoveel regen hebt. De wereld ziet er toch met een zonnetje er heel anders uit.
    Maar tussen de regels door lees ik toch wel dat jullie genieten 😀😀 en dat is zeker belangrijk.
    Hou dat vast 👍
  3. Fred de Bruijn:
    17 juni 2022
    hoi wij snakken naar regen stuur wat hier naar toe dan stuur ik wat zon naar jullie,
  4. Anita:
    17 juni 2022
    Wat jammer van het weer, met een zonnetje is het toch net allemaal wat mooier! Maak er wat van en probeer zoveel mogelijk te genieten, de hitte hier is ook niet alles!😉