Tweede Kerstdag 2016 omgeving Merimbula

26 december 2016 - Merimbula, Australië

DSCN1597DSCN1540DSCN1550DSCN1575DSC_0050DSC_0060

Vandaag rustig opgestaan tegen 8.30 en aangezien het ontbijt maar tot 9.00 uur is, besloten we onze restjes van eerste Kerstdag op te maken. Tegen 10.00 zijn we eerst naar de VVV gegaan om te kijken wat er in deze regio voor ons te doen is. Aanvankelijk lijkt het erop dat we voor een Dolphine Cruise gaan, maar helaas.......vandaag geen cruises en daarom andere plannen gemaakt. Onder het genot van een heerlijke Long Black voor Joost en een Latte voor mij op de druk bezochte boulevard van dit stadje, besluiten we naar het Boyd National Park te rijden. Het Park is in twee delen gesplitst, waarvan het noordelijk deel 15 km rijden is en het zuidelijk 30 km. Bovendien is er genoeg te wandelen en te zien in korte stukken en dat is gezien de temperatuur wel beter voor ons. Het is weer strak blauw en om 9.30 uur al 24 graden. De temperatuur blijft stabiel tot tegen de 28 graden en net als gisteren trekt de bewolking in de loop van de middag dicht en gaat het harder waaien. Voor ons alleen maar gunstig ....

Tegen 10.45 vertrekken we en rijden via Pambula Beach over de Princess Highway tot de afslag waar we via een gravel road naar The Pinnacles en Haycock Point rijden. De weg is goed berijdbaar en nadat we bij beide een korte wandeling naar de uitzichtpunten gemaakt hebben,  genieten we er van het uitzicht en de woeste golven. Waar bij ons de duinen tussen land en zee staan, heb je hier de bossen en National Parken, waar je fantastisch kunt wandelen en kunt genieten van de vele verschillen in de natuur en af en toe verrast wordt door bijvoorbeeld een hagedis, salamander of kangaroo.

Het is aan de vele volle campings en 's avonds op de boulevard te zien dat het hoogseizoen is, maar verder merk je er niet veel van. Vandaag is het niet druk aan het strand, er zijn niet veel mensen die zich willen laten zandstralen en er is een enkele boarder die zich in de zee waagt.

Tijdens een van de korte wandelingen komen we op nog geen 15 meter van een Kangaroo te staan en kunnen we mooie foto's maken. Even verderop zie ik twee oortjes boven een struik uitkomen en blijkt er nog een zitten.

We rijden terug naar de Highway en naar het stadje Eden waar we van een eenvoudige lunch genieten om dan door te rijden naar een uitzichtpunt aan het eind van het stadje en de baai waar Eden aan ligt. Dit was in het Noordelijk deel van Boyd National Park en we gaan verder via de Highway naar het Zuidelijk deel van het Park. Ook hier een afslag en rit over een gravelroad om naar Boyds Tower te gaan, een uitzichtpunt waar we een korte wandeling tussen " Broccoli bomen " maken en weer bij een prachtig uitzicht over de zee uitkomen. Tijdens deze rit steekt een kangaroo plotseling de weg over en moeten we toch even op de remmen.....

Het is ondertussen eind van de middag en we besluiten terug naar ons hotel te gaan om wat te drinken en daarna te gaan eten. Vandaag is alles weer gewoon open en is het heel druk in de eettentjes waar we bij een te horen krijgen dat de wachttijd een uur zal zijn voor je je eten geserveerd krijgt. Daarom lopen we het centrum wat uit en zien in een zijstraatje een Thai waar niemand binnen zit. Aangezien dit bij ons wel vaker voorkomt, durven we naar binnen te gaan en wordt in sneltreinvaart het eten geserveerd, waarna we met een half uur weer buiten staan. Als dessert trakteren we onszelf op een lekker ijsje en gaan terug naar het hotel, waar we om 21.00 een FaceTime afspraak met mijn moeder, die bij mijn zus logeert, hebben. Morgen weer een reisdag.....het links rijden gaat Joost goed af alleen de richtingaanwijzer is regelmatig niet te vinden en dan worden de ruitenwissers aangezet. Er zijn ergere dingen, toch?