27-12-2016 naar Lakes Entrance

27 december 2016 - Lakes Entrance, Australië

DSCN1604DSCN1607IMG_0276IMG_0278

Vanmorgen weer op tijd opgestaan om voor 9.00 uur te ontbijten in het hotel en vroeg op pad te gaan naar Lakes Entrance. Het is vandaag bewolkt, het regent een beetje maar toch is het al 24 graden en voelt alles klam aan. In de loop van de ochtend wordt het droog, maar het blijft een grijze dag, waaarbij het op sommige plaatsen zelfs 30 graden wordt en we blij zijn dat we in de auto met airco zitten.

De rit van vandaag is mooi, maar ook wat eentonig en voor Joost wel inspannend met rijden. We rijden voornamelijk op de A2 van Australië maar dan tweebaans en afwisselend 3 baans, genaamd de Princess Highway, de verbinding tussen Sydney en Melbourne. Aangezien de weg daarnaast slingert en heuvelachtig is, moet Joost zijn aandacht er goed bijhouden.... Als het mogelijk is nemen we een toeristische route en rijden dan dicht langs een meren gebied dat aansluiting met zee heeft. Als we hier uitstappen, hebben we, net als in de bossen de afgelopen dagen, veel last van de vliegen die om je hoofd, armen en benen zoemen, vreselijk irritant en reden om zo min mogelijk uit te stappen. Tot nu toe hebben we er in de overnachtingsplaatsen zelf geen last van gehad en hopelijk blijft dat ook zo, want ik word er agressief van.......

We besluiten door te rijden naar Bairndale om, vooruitlopend op de rit van morgen en omdat we vroeg zijn, vandaag een Aboriginal museum te bezoeken. Helaas......gesloten, we staan er om 14.30 en het briefje op de deur zegt: I ll be back at 2.......nou mooi niet! Aangezien Joost vermoeid is van het rijden besluiten we naar ons hotel te rijden, waar we tegen 15.45 aankomen en eerst even uitrusten, voor we het stadje verder gaan bekijken. Er is niet veel meer te zien dan een lange boulevard met allerlei winkeltjes en eettentjes, veel is vergane glorie. Het gebied waar we nu in zitten trekt vooral vis en watersportliefhebbers en dit zien we ook onderweg. Er rijden veel auto's met boten op aanhangers of campers met surfboarden op het dak.

We besluiten in het hotel te eten vanavond. Er zit een restaurant in, dat 500 meter verderop ook een vestiging heeft. Het wordt wel weer iets met rijst, maar gelukkig houden we daar ook erg van. Voor de afwisseling zou ik ook wel weer eens een pasta willen eten, maar dat komt vast nog wel. Vandaag niet zo veel foto's gemaakt en dat is misschien maar goed ook, want de WiFi is erg traag en het is de vraag of we de foto's er op gezet krijgen....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fred de Bruijn:
    27 december 2016
    hoi jullie volgen de wegen die ik ook heb gereden,groet fred
  2. Mieke:
    27 december 2016
    Hee Kantjes,
    Ik denk dat ik even bij jullie op visite wil komen,want dat wil ik wel eens meemaken Yvonne agressief( ).Dat heb ik in bijna 25 jaar vriendschap nog niet meegemaakt. Groetjes en nog heel veel RUSTIG vakantie plezier.
  3. Brigitte Bax:
    28 december 2016
    Hoi, wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. En prachtige foto's! Geniet van deze bijzondere reis! Groetjes, Brigitte