Eerste Kerstdag 2016 naar Merimbula

25 december 2016 - Merimbula, Australië

DSC_0044DSC_0045Vanmorgen waren we al vroeg wakker, het was al warm en daarom opgestaan en om 8.15 aan het Kerstontbijt. Bij vertrek was het al 24 graden en dat liep in de loop van de dag op tot 28 graden. Omdat we aan zee zitten, staat er wel altijd wat wind en dat maakt het voor ons wel dragelijk.... ;)

Tegen 9.00 uur was de auto ingepakt en gingen we op weg, hopend dat er toch ergens bij een benzine pompstation een vers bakkie koffie te krijgen was. We kwamen benzinepompstations tegen en uiteindelijk bleek 1 op de 5 open, zodat het verse bakkie koffie na een half uurtje wel gescoord kon worden. Op de weg was het redelijk druk, maar de dorpen waar we doorheen reden waren uitgestorven en er was echt geen eet of koffietentje open..... ik ben er nog steeds verbaasd over. Dit is volgens mij in NL ondenkbaar.....

DSCN1503DSCN1511Onze route vandaag ging langs de kust, maar jammer genoeg loopt die zoals ook eerder al gezegd, niet steeds langs de zee. We moesten een groot deel  landinwaarts rijden en dat was ook wel heel afwisselend: door bossen, tropische regenwouden, moerasachtige gebieden en langs de meanderende riviertjes en lagunes die vanuit zee het land instroomden. In de lagunes stond het water afhankelijk van het getijde zo ver landinwaarts dat de mensen er in konden zwemmen of gewoon kekker poedelen. Het bijbehorende strand was niet wit, maar goudgeel en deed pijn aan je ogen.

Ook was de rit veelal in heuvelachtig gebied en slingerde de weg zich omhoog door de bossen. Na een afslag genomen te hebben om door een historisch stadje te rijden, kwamen we uit op een gravelroad, redelijk begaanbaar en door een prachtig bos. Geen spijt en een leuke afwisseling.

Aangezien er ook onderweg geen eetgelegenheid te vinden was, bestond onze lunch uit een bak yoghurt met fruit. Aangezien musea of andere bezienswaardigheden ook  gesloten waren, arriveerden we tegen 14.45 al bij ons hotel. Na de auto uitgeladen te hebben, besloten we even naar het centrum te lopen in de hoop......en jawel de big M was open in ieder geval iets om naar uit te kijken. Op de weg terug naar het hotel ontdekten we een Maleisisch restaurant dat vanavond ook open is en dan is de keuze snel gemaakt..... Een heerlijke maaltijd en het toetje, restant van vanmiddag en vanille vla, op de kamer was een mooi slot van deze eerste Kerstdag. Morgen kijken wat we hier in de omgeving kunnen doen.