24-12-2016 Jervis Bay

24 december 2016 - Huskisson, Australië

Na een goede nachtrust hebben we vanmorgen rustig aan gedaan en zijn pas tegen 9.00 uur opgestaan. Aangezien we niet kunnen ontbijten in ons Motel zijn we naar het "centrum" van Huskisson gewandeld en hebben we ontbeten bij The Main Deck. Ook daar werd verteld dat er op 1e Kerstdag geen enkele zaak open zou zijn en alles gesloten is. Daarom moesten we dus ook voor ons Kerstontbijt boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt.Veel variatie was er niet en met wat witte broodjes, een half bruin brood, aardbeien jam, smeerkaas, vanille vla en jus d'orange is ons ontbijt wel duidelijk. In de loop van de dag hebben we daar nog een halve liter yoghurt en een zak chips aan toegevoegd in de hoop dat dit ons avondmaal wat extra's gaat geven.

DSCN1496Aangezien we morgen bijna 300 km moeten rijden naar de volgende bestemming hebben we ook maar gezorgd dat de tank vol met benzine zit en hopen we toch onderweg ergens iets voor de lunch te kunnen bemachtigen. We zijn niet zielig, hoor, maar het houdt ons wel bezig dat er in het hoogseizoen, hartje zomer met zoveel toeristen in dit gebied, gewoon alles gesloten is en iedereen het voor het eten maar uit moet zoeken. Heel voorzichtig liet ik me dat tegenover een eigenaar van een restaurant ontvallen en hij wees me er meteen heel fijntjes op dat ze 364 dagen per wel open zijn.......dat voor wat betreft morgen ons zal gaan brengen.

Vandaag hebben we het Booderee National Park doorkruist. Een Park waarin we prachtige witte stranden hebben gezien maar waar een waarschuwing voor de aanwezigheid van een haai zorgde dat er niet gezwommen mocht worden... Ook een Park waar we een paar korte wandelingen naar uitzichtpunten hebben gemaakt bij een temperatuur van 26 graden, die aanvoelde als boven de 30 en waar we 2 levende maar ook 2 dode Kangaroos hebben gezien. Een deel van dit park wordt bewoond door Aboriginals en de bezoeker/ toerist wordt vriendelijk verzocht het gebied waar de Aboriginals wonen, niet te betreden. Tot slot is er ook een Marine Basis gevestigd en zijn sommige delen van het park daardoor verboden gebied.

Op de terugweg naar ons hotel snuiven we in deze zomerse omgeving toch wat Kerstsfeer op en rijden langs een huis met een prachtige Kerststal voor de deur. We willen jullie dit niet onthouden en wensen jullie hierbij fijne Kerstdagen en een heerlijk Kerstdiner toe....

Vanavond heerlijk gegeten bij het Indiaas restaurant waar we butter chicken op hebben. Daarna nog langs "ons" strand gewandeld, niet breed maar bij eb wel uitgestrekt en lang. Via trappen op diverse plekken kan het strand verlaten worden en bovenaan kom je dan uit bij een van de vele campings in deze streek die in deze periode allemaal vol zijn. Morgen een nieuwe dag en een nieuwe plaats......