3-1-2017 naar Koirot

3 januari 2017 - Koroit, Australië

DSCN1872DSC_0339DSC_0315DSC_0347DSC_0356DSC_0361DSC_0362DSC_0367DSC_0393DSC_0394DSC_0401DSC_0418DSC_0431DSCN2028DSCN2016DSCN2018DSCN2020DSCN2035DSCN2036

Vandaag niet veel kilometers maar wel veel te zien. Daarom op tijd ontbeten en om 9.45 in de auto. Vandaag staat het mooiste stuk van de Great Ocean Road op het programma en en beleven we onze WOWWWW dag van deze vakantie. Het begint bij de Twaalf Apostelen, tussen Princetown en Port Campbell, en eindigt bij de Grotto voorbij Port Campbell met daar tussenin allerlei prachtige uitzichten op rotspartijen, waarbij door de werking van de zee en de wind  de mooiste vormen geslepen zijn. Werkelijk prachtig.

Bij ieder uitzicht met steeds een mooie naam zoals: The Arch, London Bridge, Two Mile Bay, Loch Ard Gorge, hebben  we de auto geparkeerd en de wandeling er naar toe, al dan niet via trappen, gemaakt. Aangezien er zeker 10-12 van die punten waren, hebben we ook weer flink gewandeld.

De dag begon weer grijs en dat bleef het tot zeker 15.00, de temperatuur was wat hoger 18 graden. Doordat de zon niet scheen, ziet alles er toch anders uit dan na 15.00 toen het zonnetje wel doorkwam. Aan de foto's is dat goed te zien. Pas tegen 18.00 arriveerden we in ons hotel en dat was een prachtig einde van deze dag: we verbleven in een oud klooster dat omgebouwd was tot hotel en waar alle oude elementen behouden zijn gebleven. De ontbijtzaal zit in de oude refter, de recreatiezaal op de eerste verdieping boven de refter. Onze slaapkamer is prachtig ingericht met antieke stoelen, een bureau en een prachtige badkamer met koperen ligbad. Zonde dat we er maar een nacht zijn. Het dorpje waarin het hotel staat is piepklein, maar had wel een Thai waar we heerlijk gegeten hebben.

Morgen een uitgebreid ontbijt hier en dan weer verder......

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine:
    3 januari 2017
    Sorry,maar wat is een wowwwwdag Ikk ben niet zo thuis in de afkortingen
    Mooie foto,s trouwens.
  2. Aag:
    3 januari 2017
    Haha, lijkt wel een paleis, dat oude klooster!
    Mooi die rotsformaties aan de kust! (Met als beloning ook nog eens een zonnetje....)
  3. Maria rikkerink:
    Alweer Thai, ha ha
  4. Brigitte Bax:
    3 januari 2017
    Prachtig met die rotsen in de zee! Mooie foto's!!
  5. Fred de Bruijn:
    4 januari 2017
    zo te zien hebben jullie een fantastische dag gehad.met een zeer goed en lekkere afsluiting.
  6. Ruud en Toontje:
    8 januari 2017
    Nou ja Joost en Yvonne, dat ik nu pas lees dat jullie een klooster hebben opgezocht en er zelfs heerlijk geslapen hebben!!! Is dat een voorbode van dat smaakt naar meer?
    Nog een paar mooie dagen daar en dan weer veilig op huis aan komen,
    groetjes Ruud en Toontje