2-1-2017 Apollo Bay- Colac- Apollo Bay

2 januari 2017 - Apollo Bay, Australië

DSCN1796DSCN1799DSCN1826DSC_0244DSC_0246DSC_0250DSC_0255DSC_0265DSC_0279DSC_0295DSC_0302DSC_0302

Het plan was om vandaag eens van het strand en de zee te gaan genieten ;) en het rustig aan te doen. Helaas bleek bij het opstaan dat het weer een grijze, natte en ook koude dag was en we voor het eerst een lange broek, extra vest en jas aan moesten doen. Het zou in de loop van de dag 10-15 graden zijn en dat is zeker geen strandtemperatuur voor ons zeeliefhebbers..ahum!!;););)

Aangezien we in een motel zitten, moesten we op zoek naar een ontbijt en dat was snel gevonden. Daarna naar de VVV om te kijken wat de andere mogelijkheden voor vandaag zouden zijn. We besloten eerst naar Cape Otway Lighthouse te rijden, een vuurtoren op het puntje van de baai waar Apollo Bay aan ligt. De vuurtoren is van historische waarde geweest tijdens de Tweede Wereldoorlog, waar de Duitsers en Japanners het op Australië gemunt hadden met aanvallen vanuit onderzeeers. Daarna reden we landinwaarts naar Colac om daar de Red Rock te gaan bezichtigen. Hiervandaan had je een mooi uitzicht over de twee meren waar Colac tussen ligt. De rit er naar toe was weer een mooie, bergachtige en slingerende weg, die regelmatig door Rain Forests liep. Tot slot besloten we nog naar een waterval te rijden. Om deze te bereiken hebben we via een gravelroad van in totaal 21 km door een machtig regenwoud gereden waar de hoge bomen soms zo dicht op elkaar stonden dat er weinig daglicht door heen kwam. Ook stonden er manshoge en soms  5-6 meter hoge varens, prachtig!  Gelukkig was het een redelijk goede gravelroad en hebben deze rit zonder problemen kunnen doen . Om de waterval te bereiken, moesten we weer een hele wandeling via een trap naar beneden maken en daarna natuurlijk weer omhoog. Weer goed bewogen vandaag!!

We zitten nu in het gebied waar de Koala's vrij in de natuur leven. We hadden geluk vandaag...... langs de weg konden we tot drie keer toe stoppen om naar Koala beertjes te kijken, die in de bomen zaten. Twee keer was het een koala alleen, maar de derde keer was het een drietal, vermoedelijk ouders met een kleintje . We konden ze van heel dichtbij zien en ze bleven rustig in hun boom zitten. Tegen 18.00 waren we weer bij ons motel en zijn we tegen 19.00 gaan eten.

Morgen verder langs de Great Ocean Road, die op zijn mooist is op een zonnige dag....de voorspellingen zeggen iets anders, helaas!!

1. Marie Jose:
    2 januari 2017
    Hoorde net op het nieuws dat je beter niet in de zee bij Melbourne kunt zwemmen!
    Teveel bacteriën !
    Haha!
    Nog veel plezier!
    Nog
  2. Aag:
    2 januari 2017
    De zee heeft écht wel iets met zwaar bewolkt weer....
    Even de knop om en weer genieten!
    (En anders, sterkte (-; )
  3. Marianne Verhulst:
    Hallo Yvonne en Joost,
    Wat een prachtige verhalen schrijf je weer Yvonne en met de foto's erbij genieten we hier toch maar mooi mee! Een mooie voortzetting van de reis en GENIETEN!!!!
  4. Fred de Bruijn:
    3 januari 2017
    mooi dat jullie de koalaas gezien hebben,ik heb die niet in het wild niet kunnen spotten.
  5. Corine:
    3 januari 2017
    Nou heb je mooi een smoes om niet in de zee te hoeven zwemmen met al die vissen tussen je benen. Gelukkig is er nog genoeg te beleven. Geniet er lekker van.