4-6-2022 Van Honnigsväg naar Alta 235 km

4 juni 2022 - Alta, Noorwegen

De dag begon grijs, mistig en grauw toen we tegen 9.30 naar Gjesvær reden waar we een Bird Safari met de boot gingen doen.Het plaatsje ligt halverwege de route naar de Noordkaap aan het einde van een weg landinwaarts. We moesten ons om 11.15 melden, maar waren er al om 10.15 en hebben de tijd door gebracht door er rond te wandelen. Aangezien ik gauw zeeziek ben, nam ik op tijd een pilletje en dat heeft me goed geholpen. De Safari duurde 1,5 uur en de boot voerde ons langs een paar eilandjes waar vogels zoals aalscholvers, papagaaivogels en zee arenden leven. Joost haalde eindelijk zijn fototoestel tevoorschijn en heeft ze geprobeerd op de foto vast te leggen ook al was dat op een soms hevig schommelende boot niet altijd even gemakkelijk. Tegen 14.00 zaten we weer in de auto op weg naar ons hotel in Alta waar we om 17.00 aankwamen. Morgen zouden we een korte reisdag naar Tromso hebben, maar vanwege wegwerkzaamheden, waarbij een van de hoofdwegen afgesloten is, moeten we nu weer eerst terug richting Finland om daarna naar Tromso te kunnen rijden. In plaats van 300 km moeten we nu weer ruim 500 km rijden…