3-6-2022 van Muonio naar de Noordkaap en Honningsvåg 550 km

3 juni 2022 - Honningsvåg, Noorwegen

Vandaag een prachtige reisdag gehad……..Door het uur tijdverschil van gisteren, waren we vanmorgen al vroeg op pad en vertrokken met regen in Finland. Gelukkig was het snel droog en is het de rest van de dag droog gebleven. De rit door Finland verliep soepel en snel, het landschap was moerasachtig en nat en zodra we weer in Noorwegen waren, veranderde dit in woest en onherbergzaam  met nog veel restanten van de afgelopen winter. We zagen nog dikke lagen sneeuw, bevroren meren, snel stromende rivieren die het smeltwater naar de meren voerde en huisjes die nog onbereikbaar waren en nog niet zomer klaar gemaakt konden worden. Verder veel heuvels/ bergjes en wegen met veel bochten die ons al langs de vele fjorden voerden. Ook hier weer hele groepen elanden die lopen te grazen of lekker in de wei liggen. Eind van de middag bereikten we eindelijk de Noordkaap, onderweg haalden we helden op de fiets in, die daar ook naar toe wilden. Op de parkeerplaats stonden tientallen campers geparkeerd om eersterangs naar het ondergaan van de zon, voorzover hij dat doet, te kijken.Wij hebben er rond gelopen, foto’s gemaakt en dat was het…..daar waren we al voor gewaarschuwd maar de rit er naar toe was echt erg mooi. Ik lees verder dat de prijs voor benzine in Nederland weer flink opgelopen is…..die kan niet tippen aan wat wij er hier voor betaald hebben: vandaag getankt voor 2,68 euro!.