13-6-2022 van Fauske naar Sandnessjøen 370 km

13 juni 2022 - Sandnessjøen, Noorwegen

In Fauske was het vanmorgen aangenaam weer, wel bewolkt maar voor het eerst een temperatuur hoger dan we de afgelopen weken gehad hebben. We besloten naar de Saltstraumen te rijden, een plek waar de sterkste getijstroom ter wereld is en waar het water met wel 35 km per uur tussen twee fjorden doorstroomt. Het was een bezienswaardigheid waar we wel 60 km voor om wilden rijden. Het was mooi weer en de wandeling over de brug en langs het woest stromende en draaiende water was de moeite waard. We kregen het er zelfs warm van. Vervolgens gingen we de bergen in. De weg draaide en slingerde omhoog en omlaag, we reden weer in de sneeuw en passeerden de Poolcirkel nu in zuidelijke richting. Wie weet wordt het een van de komende dagen ‘s avonds weer donker….. Ook passeerden we vandaag weer veel tunnels , waarvan de langste dit keer bijna 11 km was en ons onder het water naar het eiland leidde, waar we in Sandnessjøen ons overnachtingshotel hebben. Helaas veranderde het weer tijdens onze reis ook weer en hebben we de laatste 100 kilometer in de regen gereden. Het lijkt erop dat het de komende dagen niet gaat veranderen….