11-6-2022 Svolvær en omgeving 120 km

11 juni 2022 - Svolvær, Noorwegen

Vandaag begon de dag met de nodige twijfels: doe ik het wel of doe ik het niet, blijft het droog of gaat het regenen, zal de boot schommelen of is hij redelijk stabiel……allemaal vragen die de start van de dag, waarop ik me niet helemaal fit voelde, niet vereenvoudigden. Om 10.00 moesten we ons melden bij het kantoor van de organisatie bij wie we een excursie met een RIB boot hadden geboekt. Na de slechte ervaringen met de Ferry in mijn achterhoofd vond ik het moeilijk om me erop te verheugen, maar werd mijn twijfel weg genomen na een gesprek met iemand van de concurrent. Hij vertelde dat er nog nooit iemand zeeziek was geworden…… Dat gaf me het duwtje dat ik nodig had en brachten er toe om net als Joost de aangeboden kleding, laarzen, wanten, muts en bril aan en op te doen en op de RIB boot te stappen. Het weer was helaas weer grijs en regenachtig, de kleding was prima, dus koud hebben we het niet gehad en nat zijn we niet echt geworden. Met snelheden tot 55 km per uur vlogen we op sommige stukken over het water, de wind koud in ons gezicht blazend maar verder een geweldige ervaring. We stopten regelmatig om zee arenden te spotten, te voeren met haring in de hoop dat ze erop af kwamen en vervolgens te proberen dit op de gevoelige plaat vast te leggen, wat nog niet zo eenvoudig was. De tocht duurde 2 uur en na een lunch met een broodje besloten we nog een stukje over het eiland te gaan rijden, omdat het flink regende en iets anders niet mogelijk was. Onderweg kregen we er genoeg van en zijn na 60 km weer omgedraaid en terug gegaan naar het hotel. De WiFi is prima dus we hebben lekker tennis gekeken en ik kan vanavond, net als de meeste vorige avonden, via de iPad voetbal/ naar Oranje kijken.

2D064D3F-BC0B-42FD-A007-D82607A2E005

1. Fred de Bruijn:
    13 juni 2022
    mooie fotoos wat die twee mensen op de fotos doen is me een raadsel fred