19-7-2019 naar Grand Teton National Park

20 juli 2019 - Moran, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag nemen we afscheid van Yellowstone Park en trekken we verder naar Grand Teton National Park een korte rit van 134 km, waardoor we vandaag alles van dit park, dat lang niet zo groot is als Yellowstone Park, kunnen zien. We komen het park in het Noorden binnen bij  Colter Bay een leuke kleine nederzetting met een aantal voorzieningen voor de kampeerders en ligt aan het Jackson Lake. We wisten al dat Amerikanen alles GROOT doen of hebben: auto’s , eten, gezinnen, omvang van de mensen, campers zo groot als een stadsbus met een aanhanger erachter waar nog een MPV, een terreinwagentje of motor op sleeptouw genomen wordt, maar hier zien we ook welke boten er op trailers meegenomen worden......niet normaal zo groot! Op de plek waar wij het Jackson Lake gezien hebben, was er op het water weinig activiteit te zien. Geen strandjes, geen zwemmers, geen surfers....ze zullen er echt wel zijn, maar we hebben ze niet gezien. In dit Park lijkt het een walhalla voor wandelaars met veel uitgezette routes, wij zijn niet zo van de echte wandelingen, doen liever veel met de auto en stappen regelmatig uit voor korte wandelingetjes. Na Jackson Lake besluiten we eerst naar ons hotel te rijden om onze spullen daar neer te zetten. Helaas was onze kamer nog niet klaar. Daarom besloten we terug te rijden naar Teton Park en een rondje langs het meer te rijden. We merken dat we verwend zijn door de vele mooie plekken in het Yellowstone Park en vinden het in Teton National Park allemaal net niet. De bezienswaardigheden en uitkijkpunten zijn in onze ogen niet zo heel bijzonder of ze zijn er, zoals de Potholes Turnout, gewoon niet. In dit gebied leven onder andere beren en elanden, maar die lieten zich vanmiddag op een eland na, niet zien. Uiteindelijk kwamen we tegen 19.00 uur hongerig aan in het hotel waar we nu wel konden inchecken. Een dag in Teton is genoeg en het is goed dat we morgen weer doorrijden.

Jackson Lake vanuit Colter BayJenny LakeJackson Lake vanaf Signal MountainUitzicht vanaf de top van Signal MountainWild

Jackson Dam

1. Marja Frencken:
    20 juli 2019
    Toch zien de foto's er wel mooi uit hoor!