20-7-2019 reisdag naar Park City

21 juli 2019 - Park City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag moesten we bijna 500 km rijden naar Park City, een echte autodag dus. Na het ontbijt vertrokken we tegen 10.15 uur op ons gemak. Wat ik vergeten was te vertellen is dat we in Teton Park voor het eerst fietspaden tegenkwamen en veel fietsverkeer zagen. Gewone fietsen, mountainbikes en Joost zag een e-bike. De fietsers droegen helmen, waar we bijvoorbeeld motorrijders tegenkomen die geen helm dragen. De rit vorderde goed, we dronken onderweg een kop koffie, aten ons yoghurtje en reden tegen 15.45 uur Park City binnen, een stad vlakbij Salt Lake City, waar met de Olympisch Winterspelen onder andere skischans gesprongen werd. De gebruikte schans zagen we langs de weg. Park City is zelf ook een skiplaats en ons hotel van vandaag was een Waldorf Astoria, een klasse waarin we normaal gesproken nooit terecht komen, maar die door de reisorganisatie voor ons geboekt was. De auto werd voor ons geparkeerd, de koffers en tassen werden door een jongen naar boven gebracht en de deuren worden voor je open gehouden. Voor een keer niet erg, maar het past niet echt bij ons. Na het inchecken en bewonderen van onze kamer met een giga flatscreen en een mooie badkamer, besloten we nog een stukje te gaan lopen en kwamen aan bij een kabelbaantje waarmee je gratis naar het boven gelegen Canyon Village kon gaan. Daar stond de gondel om nog verder naar boven te gaan om daar te wandelen of mountainbiken. Het was al 16.30 uur en voor ons te laat om er nog gebruik van te maken. Daarom op een terrasje wat gedronken en daar ook meteen gegeten onder het genot van een rock concert, precies de soort muziek waar Joost van houdt.  Zo langzamerhand gaan we richting de warmte die zal gaan variëren van 35-40 graden, maar zoals we het vandaag voelden droog en daardoor ook te hebben is. We gaan het zien.Omdat ik dacht niet veel te vertellen te hebben over deze dag heb ik onderweg wat Wist-je-datjes opgeschreven om met jullie te delen. Ga het toch maar doen.

Wist je dat:

• we al bijna twee weken op een hoogte van 2000 meter zitten, soms wat hoger soms wat lager?
  • we ons daarom beter in moeten smeren met zonnebrand ?
  • we tijdens het auto rijden genieten van muziek van : Stevie Wonder, Michael Jackson, George Michael, ABBA , Amy Winehouse, Adèle en hits uit de jaren 60-70-80-90?
  • we steeds meer rode rotsen tegenkomen?
  • de meest voorkomende bomen Ponderosa heten en dat die mij alleen maar aan Bonanza doet denken?
  • op iedere menukaart bij elk gerecht, dat erop staat, aantal calorieën vermeld staat?
  • dat dit niet veel helpt en we nog steeds heel veel dikke mensen tegenkomen?
  • we heel veel waarschuwingen van overstekende beren, herten, elands, koeien tegenkomen maar nog niet hebben hoeven te stoppen voor een van die dieren?
  • dat er in het verkeer heel veel aandacht is voor snelheid verminderen in bochten, bij binnenkomst van een dorp en op allerlei andere momenten advies snelheid aan gegeven wordt?
  • we in een dorp/ stad 40 km per uur rijden en daarbuiten 60-80 km, op een tweebaans snelweg 80 km en op een vierbaansweg 80-100 en heel af en toe 120 km per uur?
  • we al door de volgende staten gereden zijn:  Colorado, Wyoming, South Dakota, Montana, Idaho en nu Utah?
  • we overal waar we wat eten of drinken altijd eerst een glas water ingeschonken krijgen?

Genoeg voor vandaag!

SkischansOnze kamer in Waltorf AstoriaOnze kamer in Waltorf Astoria

1. Yvonne van Haren:
    21 juli 2019
    Genieten van je reisverslag La!!
  2. Fred de Bruijn:
    21 juli 2019
    kingsize bed,voor lange nachten.en uit te rusten. goede muziek tijdens het rijden.
  3. Marja Frencken:
    21 juli 2019
    ook een keer lekker zo'n luxe kamer!
  4. Rinie:
    22 juli 2019
    Wat hebben jullie al van prachtig natuurschoon mogen genieten. En wij genieten op afstand mee.
    Fijn dat het met je moeder weer een beetje beter gaat.
    Fijne tijd nog.
  5. Aag:
    22 juli 2019
    Wist je dat.... je vergeten bent de ski's mee te nemen.....