18-7-2019 nog een dag Yellowstone Park

19 juli 2019 - Old Faithful Geyser, Verenigde Staten

Vandaag rustig opgestart, ook al waren we al weer rond 7.30 uur wakker. ...... het was wasdag. Aangezien we niet voor 3 weken kleding hebben en er in dit hotel gelegenheid is om je was te doen, besloten we daar vanmorgen gebruik van te maken. Toen deze klaar tegen 11.30 uur was, konden we bij ons hotel getuige zijn van een uitbarsting van The Old Faithful een geiser die, op vooraf bekende tijden, elk anderhalf uur, zijn warme water omhoog spuit. Wat een prachtig gezicht!  Op het terrein van ons hotel zijn meer geisers waar je met een mooie wandeling omheen kunt wandelen, maar die bewaren we voor morgenvroeg voor we verder gaan. Vandaag wilden we naar het noordwesten van Yellowstone Park in de hoop daar ook wat wilde dieren te spotten en Mammoth Hot Springs Terraces te bezoeken. Het was de moeite waard: de vele Hotsprings  op een kale vlakte, die op een droog zoutmeer leek. De verschillende kleuren van het water en de grond erom heen waren fantastisch. In Mammoth Hot Springs hebben we het bezoekerscentrum bezocht om zo ook een beeld te krijgen van bijvoorbeeld de rol van het leger in het Yellowstone Park, in de jonge jaren van het park. Na een lekker ijsje was het tijd om weer richting Old Faithful te gaan en onderweg nog een bezoek te brengen aan de Artists Paintpot, ook weer zo’n mooie plek waar je met een leuke wandeling nog weer heel verschillende Springs en Modderpoelen tegenkomt. Onderweg naar de Artists Paintpot zagen we wat herten en een verdwaalde bizon, in Mammoth Hot Springs liepen Elanden rond in het dorp. Waar we op een beer hadden gehoopt, werden we teleurgesteld ondanks het feit dat we er waarschijnlijk wel een in de verte gezien hebben: Op weg naar huis, nadat we 35 minuten in de file gestaan hadden, omdat automobilisten midden op de weg stil gingen staan of hun auto in de berm zetten en uitstapten om met andere toeschouwers in de verte te kijken naar wat vermoedelijk een beer was. Aangezien het al na 19.00 uur was en we nog een uur moesten rijden, besloten wij door te rijden.......gemiste kans? Het was een mooie dag geweest en we hadden honger....Ons avondeten bestond vanavond uit een onvervalste Classic Burger met frietjes, niet zo gezond maar best lekker voor een keer.

DSC_0314DSC_0321DSC_0330DSC_0340DSC_0339DSC_0349DSC_0391DSC_0382

1. Fred de Bruijn:
    19 juli 2019
    hoi burgers zijn zeker lekker voor meerdere keren.mooie fotoos.
  2. Maria rikkerink:
    19 juli 2019
    Die beren hebben jullie in Canada gezien toch😄
  3. Marcelle Lazeroms:
    19 juli 2019
    Hoi Yvonne en Joost net met ma alle verhalen en foto's bekeken, ze vindt ze erg mooi en luistert aandachtig naar de verhalen.😊 Ze zit lekker in haar stoel en gaat rustig aan vooruit.
    Heel veel groetjes en een dikke zoen van ma.
    Nog veel reis plezier
  4. Ruud en Toontje:
    Hé daar
    Even een groet van hier.
    Wat een schoonheid krijgen jullie te zien, werkelijk schitterend!
    Blijf genieten, doen wij het van jullie verslag.
  5. Hans:
    19 juli 2019
    Wat een mooie foto's'; bijzonder. Geniet ervan
  6. Marja Frencken:
    Whow wat mooi!
  7. Yvonne van Haren:
    20 juli 2019
    Wat is het mooi!! Geniet ervan.
    Prachtige foto's!