17-7-2019 Yellowstone National Park

18 juli 2019 - Old Faithful Geyser, Verenigde Staten

Ondanks het goede hotel heb ik een grote frustratie, die ik wil delen voor ik met het verhaal van vandaag begin. Alle apparaten die we bij ons hebben IPads, IPhones, laptop werken goed met de WiFi in het hotel met uitzondering van mijn eigen telefoon. Het lukt me maar niet om er de WiFi op te krijgen en dat irriteert me mateloos, omdat ik nu geen appjes kan sturen of beantwoorden.....hopelijk in het volgende hotel wel. Ook zijn er momenten dat we geen bereik hebben in het Park en dat is op zich geen probleem, maar dat had ik niet verwacht met een USA simkaart, die we speciaal gekocht hebben om bereikbaar te zijn. Een kleinigheidje hou je altijd zal ik maar zeggen...

Vandaag gaan we het Park verkennen en we hebben besloten om eerst het deel van Yellowstone met de geisers te gaan bezoeken. Deze komen vooral in het zuiden en zuidwesten voor  en zijn er genoeg. Het werd dan ook een dag van in de auto en uit de auto, stukje wandelen foto’s maken en weer verder naar de volgende. Allemaal wel heel erg de moeite waard, want iedere plek had weer zijn bekoring waar de natuurverschijnselen in de vorm van de geisers zich steeds weer op een andere manier openbaarden. Het is te merken dat het zomervakantie is want rond de diverse bezienswaardigheden is het een drukte van jewelste. Parkeerterreinen staan vol, auto’s worden langs de kant van de weg gezet of er wordt heel geduldig gewacht tot er een auto vertrekt en de parkeerplaats door een ander in gebruik genomen kan worden. Daar waar ik Amerikanen soms zeer arrogant en luidruchtig vind overkomen, heb ik nu niets anders dan lof voor ze: ze zijn vriendelijk, voorkomend, heren in het verkeer, geduldig, beleefd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn echt prettige mensen om tijdens je vakantie mee van doen te hebben.

Omdat we vanavond om 19.00 uur nog een excursie hadden, moesten we om 17.00 uur terug zijn en uiterlijk 17.30 uur gaan eten om te zorgen dat we op tijd waren. Dit lukte en zo zijn we met een gids van 19.00-21.00 uur nogmaals langs een aantal geisers gegaan en hebben er de nodige uitleg over gehad. Al met al een mooie dag....

DSC_0229DSC_0218DSC_0223DSC_0276DSC_0289DSC_0281DSC_0284DSC_0291DSC_0282DSC_0296

1. Jolanda Franken:
    18 juli 2019
    Geniet van je vakantie, wat kan jou het schelen dat je geen wifi hebt, je bent op vakantie dus weg met de telefoon, Ipad en al het andere waar je het hele jaar door al afhankelijk van bent. Gewoon genieten van wat je ziet en meemaakt! Je reisverhaal kun je ook bijhouden in een papieren reisdagboek en foto;s kunnen de mensen ook later bij jullie komen bekijken :D Heb je meteen gezellige bezoekjes voor de boeg :D :D Liefs van mij
  2. Jolanda Franken:
    18 juli 2019
    Oh en je kunt toch gewoon bellen en sms-en met je familie (wat natuurlijk ook belangrijk is gezien het ongelukje van je moeder) daar heb je gelukkig geen wifi voor nodig <3
  3. Marja Frencken:
    18 juli 2019
    ziet er super uit! ik geniet steeds van je verhalen!
  4. Marja Broeders:
    18 juli 2019
    Heel erg leuk om mee te genieten van jullie reisverhalen en van de schitterende foto's !
    Fijne voortzetting vd vakantie.
  5. Joan van der putten:
    Wat mooi allemaal. 😍😘
  6. Helma en willem:
    19 juli 2019
    Hoi
    Wat schitterend allemaal
    Jammer van je telefoon maar gelukkig kun je ons
    op deze manier toch vertellen wat jullie allemaal meemaken
    en zien.