31-5- 2022 Sunne- Rättvik 230 km

31 mei 2022 - Rättvik, Zweden

Na een goede nacht en een uitstekend ontbijt vertrokken we vandaag om 9.30 voor een korte rit naar Rättvik. De uitgestrekte velden met de gele bloemen (koolzaad) maken plaats voor bossen, heuvels en uitzicht op de vele meren in deze streek. Overal zie je vakantiehuisjes, die nu nog leeg staan maar over enkele weken wel allemaal bezet zullen zijn.
Wederom is er weinig verkeer op de weg en proberen we af en toe van de snelweg af te gaan om door wat dorpjes te rijden en wat meer van de omgeving te zien. Met wisselend succes….het is nog geen hoogseizoen en veel is nog gesloten. We besluiten in Leksand te kijken of we ergens een broodje kunnen eten en ontdekken, nadat we bij de supermarkt een zoet broodje gekocht hadden, een Kondotiri waar dat had gekund. Dit houden we in gedachten voor de komende dagen. Om 14.15 zijn we bij ons hotel, kunnen we inchecken en besluiten we een wandeling op de langste pier ter wereld (685 meter) te maken en een rondje door het dorpje te lopen. We besluiten later te gaan eten bij de plaatselijke Thai, qua uitstraling lijkend op een cafetaria, qua eten uitstekend. De rest van de avond kijken we Roland Garros op de IPad.Het internet is, waar je ook bent, geweldig goed en we kunnen dus gewoon televisie kijken. Morgen een lange reisdag voor de boeg.

1. Marcelle Lazeroms:
    31 mei 2022
    Klinkt lekker relaxed..
    Nog bedankt voor de lieve kaart🙋‍♀️🙋‍♀️
  2. Frank:
    1 juni 2022
    Prachtig uitzicht!
    Fijn genieten samen.
  3. Aag:
    16 juni 2022
    Wat laat.....(jullie post stond in mijn 'spam'),maar hoop dat jullie een fijne reis hebben gehad! Ga jullie verslagen alsnog lezen!
    (Bovendien was ik vanaf 15 mei t/m 2 juni ook 'op stap door Nederland'.....)