29-12-2016 naar Mornington Peninsula

29 december 2016 - Mornington Peninsula, Australië

DSCN1668DSCN1679DSC_0190DSC_0200DSC_0206

Vandaag staan we tegen 8.00 rustig op en na het eerste werk van de dag, op internet en alles even bekijken en lezen, vertrekken we na het ontbijt tegen 9.45  Het lijkt weer een warme dag te worden en de temperatuur komt voor het eerst boven de 30 graden uit, maar het is vreselijk vochtig dus voelt niet echt lekker aan. De route gaat een deel landinwaarts over een Highway, waar je ondanks dat er op veel plaatsen nauwelijks een verharde berm is, toch gewoon 100 km per uur mag rijden. Onbegrijpelijk, maar we merken ook dat er gedisciplineerd gereden wordt. In dit deel zien we vandaag meer dan andere dagen aangereden, dode dieren op en langs de weg liggen en dat is geen wonder bij deze snelheid.

Het landschap is afwisselend heuvelachtig en vlak en voor het eerst rijden we een kilometer of 30 over een 4 baansweg, die net zo plotseling in een dorpje uitkomt en vervolgens weer tweebaans wordt.... De stadjes hier doen ons denken aan cowboy plaatsjes van vroeger. Lang gerekte straten met veranda's en winkeltjes, maar vooral eettentjes. In elk dorpje meerdere kerkjes en in de grotere vaak scholen met behoorlijk grote sportvelden erom heen.

Aan het eind van de rit van vandaag willen we toeristisch rijden, maar het duurt even voor we dat gevonden hebben en rijden daardoor vandaag wel 75-80 km meer dan nodig. We gaan naar Cape Schanck waar we een prachtige wandeling maken over een boardwalk, die ons naar beneden en naar de zee leidt. Prachtig uitzicht en mooie omgeving, waar we vanwege de aanwezigheid van de vele vliegen en de hoge vochtigheidsgraad in de lucht niet echt van kunnen genieten, helaas....... Vervolgens rijden we naar Arthurs Seat, waar je een prachtig uitzicht over de baai hebt, maar wat vandaag wat minder is omdat het bewolkter en grijzer wordt in de loop van de middag. We besluiten geen gebruik van de kabelbaan te maken, omdat het uitzicht niet zo mooi is vandaag en rijden tegen 15.00 richting ons hotel. We rijden nu dicht langs de kust en zien dat het hier echt toeristisch is en er veel meer dan de afgelopen dagen gebruik gemaakt wordt van het strand, ondanks het mindere weer. Deze soort wegen hadden we gehoopt meer te rijden, maar zijn er schijnbaar niet langs het deel waar we gereden hebben.

Waar het vanmorgen nog 32 graden was, daalt de temperatuur in de loop van de middag naar 24 en dat is in principe meer dan genoeg om aan het strand te liggen. Tegen de tijd dat wij bij ons hotel aankomen begint het heel hard te regenen en duurt het een tijdje voor het weer droog wordt. In de tussentijd kan ik mijn eerste wasje van deze vakantie draaien, zodat we er weer even tegen aan kunnen. Tegen 18.45 is alles schoon en bijna droog en wandelen we naar een restaurantje om te gaan eten. Het wordt weer Thai, lekker en meer dan genoeg. Morgen via Portsea waar we gaan snorkelen door naar Melbourne waar we tot zondag blijven.

1. Ruud en Toontje:
    29 december 2016
    Wat een mooi verslag weer Yvonne.
    Als jullie dit lezen is Steffie jarig, van harte en groet haar van ons ☕
    Ontmoeten jullie ook andere buitenlandse reizigers?

Een goed uiteinde waar jullie dat ook vieren, we lezen het weer, lieve groeten uit een mistig Nederland.
    Ruud en Toontje
  2. Fred de Bruijn:
    30 december 2016
    hoi nog een goed uiteinde gewenst,is er bij jullie natuurlijk eerder dan bij ons,en w.s een zonnige dag.hier mistig.groet fred.
  3. Maria rikkerink:
    30 december 2016
    Hier is de wereld een beetje wit en heerlijk koud.
  4. Yvonne van Haren:
    30 december 2016
    Bedankt voor de mooie reisverhalen! Het is genieten iedere dag weer een beetje meereizen. Gefeliciteerd met de verjaardag van Steffie. En voor morgen een goed uiteinde en een goed begin van 2017 met nog meer reisverhalen. Liefs Yvonne