5-1-2017 Grampians National Park

5 januari 2017 - Halls Gap, Australië

Gisteravond tijdens ons avondeten in het hotel, waar we overigens 90 minuten op moesten wachten omdat de kok de drukte niet aan kon, zagen we door het raam ineens een aantal kangaroes in de tuin staan. Toen we later een stukje gingen wandelen om een ijsje te kopen, sprongen er meerdere kangaroes uit de bossen te voorschijn, die zich aan het sappige gras rond aten. Vanavond nog eens kijken en de foto's van vandaag en gisteren komen pas morgen op de blog i.v.m. het gebrek aan voldoende Wifi hier. Voor de FB liefhebbers, die hebben ze al gezien.

Vandaag een prachtige dag in het Nationale Park gehad en ondanks de temperaturen van 27-31 graden zeker 10 kilometer gewandeld. een minpuntje is nog steeds de hele irritante aanwezigheid van de vliegen, die om je hoofd zoemen en op je armen en benen gaan zitten......

Om 9.45 zaten we in de auto en reden als eerste naar een waterval, waarvan ik de naam even niet meer weet. De wandeling was 800 meter, het was nog vroeg dus geen problem. Vervolgens gingen we naar Mount William en moesten een wandeling van 1,8 km maken, moest te doen zijn......Tijdens de wandeling die 1,8 km omhoog ging, daarna 1,8 km omlaag  en ons van 1000 naar 1200 meter hoogte bracht, had ik een deja vu. Ik moest steeds aan de tour du ALS op de Mont Ventoux denken. Deze wandeling was net zo steil, niet zo lang maar zo bochtig dat je steeds dacht na een bocht: nu ben ik er.......zoals de laatste 5 km van de Mont Ventoux. Gelukkig was het nog niet zo warm en waaide het lekker. Het uitzicht was prachtig dus de wandeling de moeite waard..

Vervolgens reden we naar het Brambuk Cultural Centre waar de geschiedenis van de Aboriginals in deze regio beschreven werd. Het was ondertussen 14.00 uur en na een banan,n een yoghurtje en een milkshake gingen we verder en reden naar Reed Outlook en Balconnies. Om de Balconies te bereiken moieten we weer een pittige wandeling maken, niet zo ver maar wel zwaar en in de hitte van 31 graden. Het uitzicht was weer fantastisch, de fotos zullen het bewijzen!!!

Het laatste wat we vandaag nog wilden doen,  was naar de de MacKenzie Falls gaan en dat was de klapper......De afstand naar de voet van de waterval was maar 850 meter maar......steil en trappen naar beneden en 31 graden. Het was een echte aanslag op onze conditie, maar we hebben het gehaald en afgemaakt en ook deze was de moeite echt wel waard. Vanavond eten we in een Australisch restaurantje en hopen we dat het niet gaat onweren.