7-6-2022 Finsness en omgeving 225 km

7 juni 2022 - Finnsnes, Noorwegen

Vandaag een dag waarop we niet hoefden te reizen, maar ook een dag waarop het , gezien de temperatuur 7 graden, gevoelstemperatuur 4 graden, een stevige wind, regen en zelfs natte sneeuw, geen straf was om in de auto de omgeving te verkennen. Daarom zaten we, na weer een prima ontbijt buffet, tegen 10.15 in de auto en wilden we het eiland aan de overkant van Finnsness gaan verkennen. We hoopten een rondje te kunnen rijden, maar helaas was dat niet mogelijk. Zowel via de oost als de westkant eindige de weg op een gegeven moment en kon je alleen maar terug rijden. Ook waren er weer wegwerkzaamheden zodat een deel van de route die we wilden rijden, niet bereikbaar was. Uiteindelijk toch wel mooie kanten van het eiland gezien. De grillige natuur aan de ene kant de wat vlakkere delen aan de andere kant en overal weer het water, de kleine dorpen/ gehuchten met over het algemeen grote huizen in goede staat en vaak verwaarloosde grote schuren erbij. Het geld was op, denk ik… ..Behalve de natuur is er helaas niet veel anders wat we bezoeken kunnen en hebben we vandaag toch weer de nodige km gereden, zodat de teller tot nu toe op ongeveer 3850 km staat.

1. Marja Broeders:
    7 juni 2022
    Fijn om op deze manier met jullie een stukje mee te kun reizen!
  2. Corine:
    7 juni 2022
    Hallo Joost en Yvonne, natuur snuiven is eigenlijk niet echt iets voor jullie toch. Maar wel aparte beelden.Fijn dat jullie genieten.
    Bij ons is het gelukkig wat warmer. We hebben vandaag meer dan 45 km gefietst langs de Neckar. De verwachte regen kwam gelukkig pas na het eten. Wij moesten wel zelf koken en afwassen. Veel plezier daar.
  3. Anita:
    7 juni 2022
    Brrrr, klinkt wel koud zeg! Gelukkig lekkere ontbijtjes en genoeg te zien, wij volgen jullie mee!
  4. Yvonne van Haren:
    8 juni 2022
    Het ziet er wel prachtig uit ondanks de grijze luchten!
  5. Helma en willem:
    8 juni 2022
    Hoi Yvonne en Joost
    Wat een verschil met onze vakantie van 30+ graden .
    Maar ook als het niet zo warm is, is de natuur altijd mooi.
    Geniet daar maar volop van.
    Nog vele kilometers toegewenst 😀👍