6-6-2022 van Tromsø naar Finnsness 150 km maar werd 240 km

6 juni 2022 - Finnsnes, Noorwegen

Het ontbijt van vanmorgen zou ontbijt-lunch en diner tegelijk hebben kunnen zijn zo uitgebreid als de keuze aan voedsel was. Wij hebben s morgens genoeg aan een sapje, koffie, broodjes en een yoghurt en dat is voor ons al zo uitgebreid dat de lunch meestal bestaat uit koffie met 1 broodje of taartje. Tot nu toe hebben we s avonds geen Noors gerecht op maar doen we ons te goed aan Thais, Italiaans, Turks en Indiaas, onze favoriete keukens. We startten de dag met het Polar Museum waarin veel te zien en te lezen was over de expedities naar Spitsbergen door o.a.. Amundsen en Willem Barentsz. Tegen 11.15 vertrokken we naar Finnsness, onze volgende bestemming, die we wilden bereiken door met een Ferry over te varen. Om deze te bereiken moesten we een stuk omrijden, maar kwamen we langs mooie fjorden, waar steeds meer gebruik gemaakt werd van de vakantiehuizen. Ook zagen we, waarschijnlijk vanwege tweede Pinksterdag, veel wandelaars in dit gebied en ook waren er weer een aantal helden op de fiets….Onderweg valt het op dat bij veel huizen een flinke camper en/of caravan geparkeerd staat, daarnaast ook sneeuwscooters en sneeuwruimers. Om 13:00 Aangekomen bij de Ferry hadden we 2 mogelijkheden: wachten tot 17.00 voor vertrek of omdraaien en het stuk terugrijden en dan maar alleen over de weg gaan. We kozen voor dit laatste en kwamen tegen 16.30 bij ons hotel aan. Morgen blijven we hier en kunnen op ons gemak de omgeving verkennen en en omdat wandelen of fietsen is voor ons hier geen optie is, zal dat wel weer met de auto gebeuren, iets wat we allebei prima vinden.

1. Fred de Bruijn:
    7 juni 2022
    hoi mooie vergezichten,en is die brug maar voor 1 auto tegelijk te berijden?groet
  2. Yvonne:
    7 juni 2022
    Klopt… ieder om de beurt en als het licht op groen staat!