30-5-2022 Göteborg- Sunne 285 km

30 mei 2022 - Sunne, Zweden

Na een goede nacht, dankzij de rustige zee en een pilletje tegen zeeziekte, stonden we om 7.00 op en zaten we om 7.45 aan het ontbijtbuffet. Het was druk, maar dankzij een ontbijt in buffetvorm, liep alles gesmeerd. Na het ontbijt onze reistassen ingepakt en op het bovendek gekeken hoe we de haven van Göteborg binnenliepen. Daar aangekomen  werd volgens een bepaald systeem omgeroepen wie er aan de beurt was om naar z’n  auto te gaan. We waren zondag als laatste aan boord gegaan en mochten nu als eerste van boord. Het kostte wat tijd maar verliep soepel, zodat we rond 10.30 op weg gingen naar Sunne. Niet zoveel kilometers en dat was voor de eerste reisdag in Zweden wel lekker. Het is zo wie zo ontspannen rijden, niet veel verkeer, voornamelijk 70-80 , soms 100 km per uur over hoofdzakelijk 2  baanswegen. Onderweg hebben we geluncht en die lunch bestond vandaag uit een warme maaltijd en dat zijn we eigenlijk niet gewend. De Zweden blijken 2x per dag warm te eten, voor ons is dat te veel dus moeten we even zoeken naar wat mogelijk en handig voor ons is. Als diner hebben we nu een Bolus en drinkyoghurt / een bakje yoghurt gekocht omdat we beiden geen zin hebben in een warme maaltijd. Ons hotel bestaat uit een aantal huisjes/ kamers op de begane grond, eenvoudig maar van alle gemakken voorzien.

1. Ruud en Toontje:
    30 mei 2022
    Mooi de kop is eraf, mooi vervolg van jullie reis, groeten uit Chartres.
  2. Arno Claassen:
    30 mei 2022
    Ga er van genieten daar samen.
  3. Susan:
    30 mei 2022
    Leuk om te lezen en jullie foto’s te bekijken!
  4. Yvonne van Haren:
    31 mei 2022
    Voor je het weet zit je in een andere wereld!
    Mooie start van de reis.
  5. Corine:
    31 mei 2022
    Goed dat de reis goed begonnen is. Vooral zonder reisziekte.
    We blijven jullie volgen