23-12-2016 van Sydney naar Jervis Bay

23 december 2016 - Jervis Bay, Australië

IMG_3126IMG_3120DSC_0002,IMG_0275

Na een onrustige nacht, waarin we allebei veel wakker waren en om 6.45 uur besloten op te staan, zaten we al vroeg aan het ontbijt. Zowel gisteravond als vanochtend zijn we naar het dakterras gegaan om daar van het uitzicht te genieten. Ons hotel staat aan de voet van Harbour Bridge en ook het Opera House was gisteravond goed te zien. Vanmorgen lag er een immens cruise schip met wel 10 verdiepingen in de haven en dit versperde het uitzicht op het Opera House volkomen, jammer.

We hadden bericht gekregen dat we het hotel waar we op 25 december arriveren, moesten bellen. Wat blijkt? Vanaf 17.00 is er niemand meer, is er in het plaatsje waar we zitten niets meer open en moeten we 's avonds zelf maar bedenken wat en waar we eten........nu houden we niet van de uitgebreide kerstdiners, maar dit is toch wel heel apart en ik ben benieuwd of we overdag wel ergens terecht kunnen om te ontbijten en te lunchen!

Tegen 9.15 stapten we bij ons hotel in een taxi om ons naar het afleverpunt van de huurauto te laten brengen. De afstand was dusdanig dat het niet te lopen was en de rit duurde, door allerlei werkzaamheden, ook ruim een half uur. Er stond een schakelauto voor ons klaar, lastig om dat linkshandig te doen ...... en toen bleek dat de aansteker, waarop we de TomTom aansloten, niet werkte, kregen we alsnog een automaat. Verder een bekende auto maar een maatje groter dan we thuis hebben, een Hyundai i20.

Het links rijden was even wennnen voor Joost, maar eigenlijk ging het al snel vanzelf en voegden we ons in het verkeer naar het zuiden, de stad uit. Het was druk maar niet te druk en langs de kustweg was het, eenmaal buiten Sydney, goed te doen. De omgeving is groen en afwisselend heuvelachtig en vlak. Jammer genoeg vaak te ver weg van de zee om deze te blijven zien.

Vanmorgen om 8.30 was het al 24 graden, maar het was bewolkt en het waaide behoorlijk hard, waardoor het bleef schommelen tussen de 24-26 soms 28 graden. Tijdens de route van van vandaag konden we  regelmatig uitstappen om de omgeving te bekijken en foto's te maken. We reden door het Royal National Park dat na het Yellowstone het oudste nationale park ter wereld is en langs Bald Hill een plek waar veel aan hang gliden gedaan wordt.

DSC_0005DSC_0008

Ook hebben over eeen brug gereden die in zee staat en twee plaatsen met elkaar verbindt, de Sea Cliff Bridge.

Uiteindelijk arriveerden we tegen 17.00 bij ons motel, niet wat we ervan verwacht hadden in vergelijking met waar we in Sydney verbleven. Een motel met een kamer met alle faciliteiten om zelf eten te koken, maar ook met achterstallig onderhoud en oude spullen...ff wennen. Vanavond bij de Thai gegeten d.w.z.Joost. Zoals wel vaker is mijn maag na een lange reis van streek en heb ik alleen wat loempiaatjes op, in de hoop dat het, na een goede nachtrust vandaag, morgen weer over is.

1. Annemarie en Frans:
    23 december 2016
    Ik was net te laat om nog te appen maar bij deze een hele fijne en mooie vakantie. Wij eten op 25 dec bij Iris en Gijs en zullen aan jullie denken als jullie aan de boterham zitten
  2. Cobie:
    23 december 2016
    Veel plezier, wij vertrekken morgen ook.
  3. Ineke en Boudewijn:
    23 december 2016
    Fijne vakantie en leuk om jullie verhaal te lezen!
    Merry Christmas xxx
  4. Anita:
    23 december 2016
    Veel plezier en geniet er samen van
  5. Dorian en Frans:
    23 december 2016
    Leuk jullie verhalen te lezen, geniet van alles en een hele fijne vakantie ! Geniet van t prachtige vuurwerk met de jaarwisseling lieve groetjes
  6. Fred de Bruijn:
    24 december 2016
    hoi ik dacht dat jullie met een camper gingen,hotels daar heb ik weinig ervaring mee,behalve ook in de grote steden die zijn wel goed,maar anderen?groet fred
  7. Aag:
    24 december 2016
    Dat wordt kamperen in een motel....weer eens iets anders...went vanzelf (-;
  8. Maarten Vreeburg:
    24 december 2016
    Ziet er goed uit, geniet ervan. Familie uit NZ is hier veilig aan gekomen.