22-12-2016 Aankomst in Sydney

22 december 2016 - Sydney, Australië

IMG_3126IMG_3120Na een onrustige nacht in het hotel vertrokken we op woensdagmorgen om 7.15 uur met een shuttle busje naar Schiphol. We haaden al ingecheckt en hoefden alleen de koffers nog af  te geven en door de douane. Dit was binnen een half uur gebeurd, waarna we konden ontbijten en tijd hadden om nog even rond te lopen. We vertrokken op tijd en de vlucht naar Abu Dhabi, die 6,5 uur duurde, vloog letterlijk voorbij. Een paar mooie films gezien, eten en drinken en een prima landing door een vrouwelijke piloot....

Voor de overstap hadden we ruim anderhalf uur en dat was een kwestie van weer door de douane en meteen weer boarden. We vlogen met een gigantisch vliegtuig en het inchecken duurde wel even. Ook hadden we nu ruim een uur vertraging doordat er nog lading mee moest.

Deze vlucht duurde wel langer en na een film en het avond eten geprobeerd te slapen. Dit lukte wonderwel een aantal uurtjes en al met al viel deze lange tweede vlucht mee. We landden een uur later, de bagage liet op zich wachten en toen we door de douane waren was het zoeken naar de taxi die ons naar het hotel zou brengen. Al met al duurde dit nog 90 minuten en waren we pas tegen 22.00 uur in ons hotel, hartje centrum vlak bij Harbour Bridge. Morgenvroeg een prachtig uitzicht vanaf de 8e verdiepin.

Gezien de afstand naar het afhaalpunt voor de auto doen we dat morgen met een taxi, maar nu eerst slapen......