23-7-2019 naar Monument Valley

24 juli 2019 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

We zouden het vanmorgen rustig aan doen, maar waren allebei al weer om 8.00 uur wakker. Mooie tijd om op te staan, te douchen en de koffer in te pakken waarna we ontbeten hebben bij het Jailhouse Café , de enige gelegenheid in Moab waar alleen ontbijt geserveerd wordt. Het was weer een gebruikelijk ontbijt met eieren, bacon, toast en zoveel koffie als we wilden. Met koffie zijn ze hier scheutig, hij wordt steeds bijgevuld voor dezelfde  prijs. Omdat we vandaag maar een korte afstand naar ons hotel in Monument Valley hoefden te rijden, had Joost een route uitgestippeld, waarvan hij een deel met Gijs en Menno 5 jaar geleden op de motor heeft gedaan plus een route waar zij destijds niet aan toe zijn gekomen.

We vertrokken tegen 10.00 uur en arriveerden tegen 12.00 uur bij het informatie centrum van het Bridges National Monument ook weer een National Park, waar we met onze jaarpas gratis toegang kregen. Het is een hele goede investering geweest om deze jaarpas aan het begin van de vakantie aan te schaffen. Na 3-4 bezoeken aan een National Park heb je hem er uit. We kregen weer een plattegrond van het Park, zoals bij alle Parken is de informatie voorziening uitstekend. Goede plattegronden en uitgebreide informatie over de activiteiten die je kunt ondernemen afhankelijk van het aantal uur wat je tot je beschikking hebt. Wij gingen ervan uit dat we 3 uur hadden en konden daarin alles zien wat wij wilden. Het Bridges National Monument staat bekend om zijn Bridges: door de natuur gevormde uithollingen in rotsen, waardoor er een gat ontstaat en er een brug verschijnt. Werkelijk prachtig! In dit park ging de aandacht uit naar 3 van dit soort Bridges, waarbij je in de buurt kon komen of vanaf afstand mooie foto’s kon maken. Gezien de temperatuur en het tijdstip van de dag kozen wij een relatief korte wandeling, waarbij we tot het middenstuk zouden wandelen. We liepen bij de start in de schaduw en met een heerlijk windje was dat prima te doen. We moesten een paar steile stukken naar beneden, met wat trappen en zelfs met een ladder naar beneden.......als held op sokken voor mij een hele opgave, maar het lukte. Het uitzicht was prachtig, maar Joost miste nog iets en wilde verder naar beneden. Ik ben heerlijk in de schaduw blijven zitten en heb gewacht tot hij met een half uurtje weer terug was. Het was te ver om helemaal naar beneden te gaan, maar toch de moeite waard geweest.  De rit door het park was mooi en bij de laatste Bridge was een wandeling die Joost nog wilde doen, ik verkoos  in de auto met airco te blijven en even mijn ogen dicht te doen. Met een ruim half uur was Joost terug en reden we verder richting ons hotel. Het laatste stuk reden we over een gravelweg, de Moki Dugway, die Joost met Gijs en Menno  gereden heeft op de motor. Wij reden hem nu van boven naar beneden, zij reden hem destijds van beneden naar boven........een prachtig ritje met steile bochten en op een gravelweg, leuk. De laatste kilometers naar ons hotel bestond uit het steeds stoppen op de parkeerplaats langs de weg, zoals zovelen, om de gebruikelijke kiekjes, kenmerkend voor Monument Valley te maken en zo arriveerden we tegen 17.00 uur bij ons hotel. Onze hotelkamer kijkt uit op Monument Valley met zijn vele rode kenmerkende rotsen, die we morgenvroeg met een Jeep tour van dichtbij gaan bekijken.

DSC_0640DSC_0644DSC_0645DSC_0656DSC_0659DSC_0667DSC_0674DSC_0678DSC_0680DSC_0686