15-7-2019 naar Cody, de stad van Buffalo Bill, 280 km

16 juli 2019 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Ondanks de prachtige locatie en mooie cabin was er voor mij van slapen vannacht niet veel gekomen, veel wakker gelegen en gedraaid, dus al vroeg klaarwakker en om 7.00 uur moe opgestaan. Op mijn gemak weer alles gelezen op internet en na een lekker douche zijn we tegen 8.45 uur gaan ontbijten, waarna we de auto ingepakt hebben en tegen 9.30 uur op weg gingen. De auto waarin we rijden is een Chevrolet Malibu, een  grote 4-deursauto, waar we alle ruimte in hebben en die heerlijk en geruisloos rijdt. Het is een vrij nieuwe auto waarin ik via bluetooth dop mijn IPhone gedownloade muziek van Spotify kan luisteren.  We moesten een flinke afstand overbruggen, maar kregen van de hoteleigenaar de garantie dat het een mooie rit zou worden als we de route nr 14 zouden blijven volgen. Dit deden we dan ook en inderdaad, het was een prachtige route waarbij we over een pas van bijna 3000 meter hoog gingen. Tijdens het rijden voelde het niet alsof we omhoog gingen maar op de TomTom konden we het precies bijhouden en zagen we de hoogtemeter oplopen naar ruim 2900 meter. Op die hoogte lag ook nog wat eeuwige sneeuw. Het uitzicht was vanwege een grauwsluier die over het landschap lag helaas niet zo mooi. Jammer, want op de foto’s was niet genoeg diepte en tekening van het landschap te zien. Tijdens de afdaling moesten we in een lage versnelling rijden, omdat we stukken daalden van 8-10% en het was echt nodig om regelmatig ook flink op de rem te staan. Tijdens het vervolg van de rit had ik moeite om mijn ogen open te houden en dommelde steeds in slaap. Tegen 14.30 uur waren we in Cody en reden we eerst naar ons hotel, nou ja hotel......we hebben een kleine cabin, een huisje waarvan er een flink aantal, twee aan elkaar geschakeld, bij elkaar staan. We zouden twee grote bedden hebben, maar de cabin is zo klein dat het tweede bed, mochten we dat willen gebruiken uitgetrokken moet worden en dan voor de deur naar buiten komt te staan....verder is het van alle gemakken voorzien dus prima voor een nacht. Omdat het nog zo vroeg was, wilden we naar het Buffalo Bill Center of the West, een museum waar niet alleen een tentoonstelling was over Buffalo Bill maar ook over de geschiedenis van de Indianen, Yellowstone Park en nog meer. De geschiedenis van Buffalo Bill, die oorspronkelijk William Cody heette,  was me niet bekend dus alleen daarom al de moeite waard. Het meest bekend is hij geworden door zijn grote Wild West shows die hij in heel Amerika maar ook in Europa heeft gegeven. Verder werd ook hier in dit museum weer bevestigd dat de geschiedenis van de Indianen in Amerika parallellen heeft met bijvoorbeeld de Aboriginals in Australië en de  First Nations in Canada. Al met al leuk bezoek aan een prachtig en groot museum en nooit te oud om te leren...Vanavond heerlijk gegeten bij een Thai, binnen een half uur naar binnen en weer buiten....het eten was heerlijk, de bediening supersnel. Na een wandeling door de hoofdstraat van dit dorp, 12.000 inwoners, en een ijsje voor Joost zat de dag er weer op.

PlainsBighorn National ForestPlains 2Buffalo Bill cabinBBCTipi’sMet nieuwe motorAllemaal HarleysTrump voor gunshop

1. Carina:
    16 juli 2019
    Het is smorgens gezellig beginnen met jullie reis verhaal.
  2. Fred de Bruijn:
    16 juli 2019
    motoren kunnen daar niet groot genoeg zijn.groet
  3. R.Demense:
    16 juli 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen en zo herkenbaar! Wij reden vanuit Cody via de US-20-14-16W naar de East Entrance van Yellowstone, een prachtige weg. Wij zaten in een cabin aan Yellowstone Lake, primitief maar o zo mooi! Wij waren er maar 2 dagen en hebben geprobeerd zo veel mogelijk te zien! Hoop dat jullie er net zo van genieten als wij destijds! Gr Rieky