16-7-2019 via Beartooth Pass naar Yellow Stone Park

17 juli 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust en een Amerikaans ontbijt met eieren, bacon, toast en aardappels, waar ik een keer aan mee deed, moesten we eerst naar de supermarkt om eten voor onderweg te kopen. Na een stevig ontbijt is lunchen niet echt nodig en zorgen we ervoor dat we in ieder geval bananen, yoghurt en vandaag ook vers fruit bij ons hebben. We kunnen dan op ieder gewenst moment stoppen en iets eten. Op een van de eerste dagen hebben we al meer dan genoeg flesjes water gekocht dus van de dorst zullen we niet omkomen. Vandaag zouden we via de Beartooth Pass op 3340 meter hoogte naar Yellow Stone Park rijden. Een prachtige, wat mij betreft mooiste tot nu toe, rit naar de top van de pas. Steile beklimmingen, haarspeld bochten en prachtige uitzichten. Richting de top en op de top nog stroken sneeuw tegengekomen en de diversiteit van het landschap dat aan de ene kant van de pas wezenlijk verschillend was dan aan de andere kant, was weer prachtig. Over de pas komen we ineens meren en snel stromende riviertjes tegen die we nog niet eerder hadden gezien.

Niet alleen  het landschap veranderde dat deed het weer ook. Waar we vanmorgen nog met zon en 22/23 graden vertrokken, stapelden de donkere wolken zich op en werd het steeds frisser tot 15-16 graden, hoe dichter we bij de pas en Yellow Stone Park kwamen. Uiteindelijk ook in Yellow Stone Park in de regen gereden maar dat was gelukkig van korte duur. Bij aankomst in Yellow Stone Park, aan de noord oost kant, werden we meteen verrast door de aanwezigheid van Bizons. Daar waar we er in Custer steeds naar moesten zoeken, lagen ze hier aan de kant van de weg of zagen we ze in grote getale over de groene weides lopen.

Ons hotel ligt in het zuiden van het park en tijdens de rit daar naar toe doorkruisten we eigenlijk het park al, maar omdat het al laat in de middag was, besloten we door te rijden naar ons hotel en pas vanaf morgen de bezienswaardigheden te gaan bekijken. Die zijn er genoeg en daar zullen we keuzes uit moeten maken. In het deel van het park waar ons hotel ligt, is WiFi maar helaas is deze erg traag en daarom kunnen we er maar enkele foto’s bij zetten.

UitzichtEekhoorntje?Beartooth PassNog veel sneeuwBeartooth loopDSC_0207

1. Arno Claassen:
    17 juli 2019
    Mooie foto’s weer Yvonne en een mooi verslag. Je vertelt het zo mooi.
  2. Marianne Verhulst:
    Hallo Yvonne en Joost,
    Wat prachtige luchten....ziet er inderdaad een stuk frisser uit! Mooie verslagen en foto's. Wat zien jullie veel op een dag. Heel veel groetjes en een mooie voortzetting van de reis.
  3. Ineke en Boudewijn:
    Yellow Stone Park, iets mooiers hebben wij nog nooit gezien 😀
    Genieten daar!!
  4. Marie Jose:
    17 juli 2019
    Wat een mooie indrukwekkende reis!!!
  5. Fred de Bruijn:
    18 juli 2019
    lekker fris daar is ook wel even lekker.