8-1-2017 naar Albury

8 januari 2017 - Albury, Australië

DSCN2198DSCN2218DSCN2222DSC_0530DSC_0533DSC_0535DSC_0545DSC_0553

Het was een grijze dag en ondanks dat de zon niet scheen, was het toch al vroeg warm en klam. Het lijkt alsof je met een zwaar dekbed om je heen op straat loopt...... De komende dagen rijden we richting Sydney in een gebied waar niet zo heel veel te doen is en we twee dagen van ongeveer 350 km moeten rijden.

Daarom besloten we om vanmorgen in Echuca eerst nog een boottocht van een uur te maken over de Murray River met een oude op hout gestookte stoomboot. Er zijn meerdere van deze boten die deze tochtjes doen en wij hebben vandaag gekozen voor de oudste: de P.S. Alexander Arbuthnot, gebouwd in 1923. De eerste mogelijkheid was om 10.15 maar aangezien we vandaag wat later zijn op gestaan, hebben we dat niet gered en hadden een kaartje voor 11.30 . We waren ruim op tijd en konden nog even rondkijken op de oude werf waar allerlei eet en souvenir winkeltjes waren. Om 11.15 konden we de boot op en zagen hoe de stoker de motor van de stoomboot goed opstookte door er veel hout in te doen. De tocht over de Murray River was op zich niet opzienbarend. De reisleider vertelde wel dat het water nu in de zomer heel laag staat, maar in de winter en het najaar wel 3-5 meter kon stijgen. Dit was goed te zien aan de zijkant van de rivier, aan de wortels van bomen die nu bloot lagen en zelfs aan een boot die aan de kant in het bos lag in plaats van in het water. In de periode van het hoge water, kunnen sommige schepen dan niet onder een brug doorvaren.

Tegen 13.00 waren we weer bij de auto en reden we rechtstreeks naar Albury een rit van 245 km. De weg was goed, er waren stukken waar we 100 km konden rijden en het was niet druk. Toch merken we dat het rijden inspannend is en we, net als gisteren, snel vermoeid raken. Daarom nog een keer extra gestopt om iets te eten en koffie te drinken en daarna door te rijden, zodat we om 16.00 bij ons hotel aankwamen. Hier hebben we heerlijk rustig wat gedronken, gelezen en de mail bekeken, waarna we tegen 18.15 zijn gaan eten bij een Indiaas restaurant. Joost kon weer eens zijn geliefde butter chicken eten en ik besloot, na het vele vlees van gisteren, een vegetarisch gerecht te nemen, heerlijk.....