28-7-2019 reisdag naar Gunnison, 375 km

29 juli 2019 - Gunnison, Colorado, Verenigde Staten

Verjaardagsontbijt

Mooie spreukNog een

We gaan richting het einde van onze vakantie en zijn op weg naar Denver. Daarom moeten we de komende dagen kilometers overbruggen en willen we het wat rustiger aan gaan doen, voor zo ver wij dat kunnen. Vanmorgen op ons gemak opgestaan en uitgecheckt. Het ontbijt zouden we onderweg doen en kozen daar Pipo’s Café voor uit in Cortez. Het is overal de keuze uit hetzelfde, maar desondanks zijn de variaties op het vaste thema eieren, bacon en toast wel aanwezig. Zo ook bij Pipo’s waar het erg druk was en ze alleen het ontbijt/ brunch verzorgen. De spreuken aan de muur waren de moeite waard....

Om 10.30 uur begon onze rit van 375 km naar Gunnison. Verrassend genoemd reden we het eerste gedeelte door een bosgebied, het San  Juan National Forest. Bergachtig maar heel erg groen met veel houten huizen of vakantiewoningen die in de bossen of aan een stromend beekje stonden. Ook leidde de route van vandaag ons weer naar 3000 meter hoogte en realiseerden we ons dat we de afgelopen weken steeds op hoogtes tussen 1500-3000 meter geweest zijn. Dit verklaart bijvoorbeeld ook waarom we bij het wandelen bergop zo vaak en snel kortademig werden. Een hele geruststelling dat het aan de hoogte moet hebben gelegen en niet aan iets anders......;)

Dit gebied was weer dun bevolkt en we kwamen in de 375 km van vandaag maar twee plaatsen tegen. Ondanks dat was er veel verkeer en hadden we de indruk dat dit gebied veel toeristen trekt ook omdat we twee grote meren passeerden, waar watersport bedreven werd. We zien tijdens  deze vakantie trouwens steeds dat er overal wel een Stars en Strips wordt opgehangen: aan de camper, de cabin, de poort van je huis, je caravan, bij de VVV, het museum, overal zie je er wel een wapperen.

De rit, die erg mooi was, eindigde tegen 16.00 uur bij ons hotel in Gunnison, waar we na het uitpakken een café opzochten om iets te drinken en te proosten op Joost zijn 74e verjaardag. Vanavond hebben we nog lekker bij de Chinees gegeten, het eten was Chinees, de porties Amerikaans, zonde....er gaat dan zoveel terug als je het restant niet mee wilt/ kunt nemen voor de volgende dag. Morgen rijden we door naar onze laatste bestemming.

Lizzard Head PassBlue Mesa Reservoir Gunnison COBlue Mesa ReservoirBlue Mesa ReservoirVerjaardags diner

1. Ruud en Toontje:
    29 juli 2019
    Geniet van jullie laatste dagen daar.
    Wat zal het wennen zijn aan ons kleine maar ook mooie Nederland.
    Ook aan de afstanden!
    Veilige reis terug, tot gauw!
    Liefs van ons
  2. Linda:
    29 juli 2019
    Prachtige foto's! En van harte gefeliciteerd met Joost zijn 74e verjaardag. Geniet van jullie laatste avonturen. Tot snel! X Linda
  3. Marja Frencken:
    29 juli 2019
    wat een feestmaaltijd! genoeg voor de hele familie! Mooie reis hebben jullie!
  4. Gerda:
    Proficiat (nog?) Joost.
    Wat jammer dat jullie reis ten einde loopt. Maar wat was het geweldig!
  5. Susan:
    29 juli 2019
    Nog van harte proficiat met de verjaardag van Joost! Weer een hoop mooie foto’s van de prachtige natuur daar. Geniet nog even van de laatste vakantiedagen!
  6. Fred de Bruijn:
    30 juli 2019
    hoi jullie hebben een gratis hoogte stage daar gehad,wat zullen Julie weer goed kunnen tennissen.fred