10-7-2019 van Denver naar Cheyenne

11 juli 2019 - Cheyenne, Wyoming, Verenigde Staten

Ondanks de vermoeiende reis was doorslapen tot vanmorgen niet gemakkelijk en was ik, na ‘s nachts al meerdere keren wakker te zijn geweest, om 6.30 uur klaarwakker. Het lezen van de mail, appjes en het nieuws op de diverse sites is dan een mooie start van de dag om weer helemaal bij te zijn. Zelfs een woordje Wordfeud is dan snel gelegd en zo heb je dan ook meteen weer contact met de achterban in NL. Rustig aan opgestaan en tegen 8.15 was het tijd voor het ontbijt. Bij dit hotel zat het ontbijt inbegrepen, het was matig en typisch Amerikaans. We hadden papieren bordjes, plastic bestek en plastic of kartonnen bekers voor koffie, thee of een sapje. Bij het buffet hadden we de keuze uit zelf te bakken pannenkoeken, scrambled eggs of een gekookt ei, cereals, een bakje yoghurt, brood dat je in een broodrooster kon doen, jam en verder nog wat fruit. Er was meer dan genoeg, dus we hoefden in ieder geval niet met honger weg. Voor we op weg gingen naar Cheyenne, wilde we een prepaid simkaart voor een oude telefoon van Joost hebben, zodat we in ieder geval zelf kunnen bellen mocht het nodig zijn of voor het bevestigen van een boeking die gemaakt is. We hadden alle tijd en gebruikten die ook goed, want het is weer even wennen in een vreemd land, vreemde taal en andere bewegwijzering. Betekent eigenlijk dat we een aantal keren verkeerd reden...... en het tegen 12.00 uur liep voor we op weg gingen. Het landschap is dor, droog en heel uitgestrekt, we komen ook weer Ja-knikkers tegen en het verbaast me dat er zoveel mensen wonen en er veel industrie is. De huizen zijn redelijk modern, er is veel nieuwbouw en over het algemeen hebben de mensen een flinke lap grond om hun huis en we kwamen vandaag een aantal redelijk grote plaatsen tegen. Bij die plaatsen zijn dan langs de snelweg meerdere grote winkelcentra met vooral veel eet gelegenheden. Ook hebben we een ongeluk met een vrachtwagen gezien, die tegen een elektriciteitspaal was gereden waardoor de vlammen uit de grond kwamen. Het verkeer werd stop gezet of moest, zoals wij, om draaien en een andere route nemen. Vlak voor Cheyenne hebben we het Informatie Centrum van de staat Wyoming, waar we nu zijn, bezocht. Een mooi ingericht centrum met veel aandacht voor de historie van deze staat en waar genoeg folders te vinden waren over wat hier te doen is en wat we kunnen bezoeken als we de komende dagen deze staat doorkruisen.

OngelukjeWyoming Information Center

1. Fred de Bruijn:
    11 juli 2019
    lekker eten van een plastic bordje.groet fred
  2. Aag:
    11 juli 2019
    Volgende keer je eigen bordje meenemen 😎!
  3. Corine:
    11 juli 2019
    Plastic dat kan toch niet meer in deze tijd. We hoopen dat je
    Toch wat beter gaat slapen.
  4. Helma en willem:
    11 juli 2019
    Al helemaal al op de Amerikaanse toer
    Denk eraan dat je niet gaat knauwen!