30-5-2018 Halong Bay tweedaagse cruise

30 mei 2018 - Halong Bay, Vietnam

D5812794-A0E4-487F-9A3F-4E1A5A2E3DD0A83BEDF0-43B4-401F-BAA5-BABC5C3CC29992D1C603-73F5-437C-B21D-1F034AE9B15D62D98B44-04ED-46BB-8F5C-3BD27A6D961125ACB3D1-6506-404F-90A9-AAE7D9E43755Volgens de planning zouden we vanmorgen, 30-5-2018, om 8.00 uur opgehaald worden voor een tweedaagse cruise in Halong Bay. Daarom al vroeg op gestaan, 6.45, ontbeten en ieder een rugzak ingepakt voor deze twee dagen, zodat de koffers in het hotel konden blijven. Voor 8.00 zaten we klaar bij de receptie maar er verscheen geen bus, het werd 8.15 en de medewerker van het hotel belde met de reisagent. Het werd 9.00, 9.15 en toen arriveerde er iemand van de organisatie waar de cruise geboekt was....het bleek dat de reisagent niet had door gegeven in welk hotel we zaten. Ze hadden ons wel geprobeerd te lokaliseren maar niet op tijd contact kunnen krijgen met de buschauffeur en zodoende was die vertrokken. Duizend excuses, het zou worden geregeld en moest ook vandaag gereregld worden aangezien we morgenavond op doorreis zouden gaan. Daarom eerst met een taxi naar de Opera, waar we vervolgens 45 minuten hebben staan wachten en opgepikt werden door een Minitaxi die met razende vaart ons en de medepassagiers naar de rand van Halong Bay bracht, waar we weer door een andere taxi opgepikt werden en bij de boot zijn afgeleverd. Het was ondertussen 13.00, waar we eigenlijk om 11.30 aan hadden moeten komen.Aangezien ze het verder uitstekend voor ons geregeld hadden, was het voor ons geen probleem dat het liep zoals het liep. Op zee geen WiFi, vandaar vandaag even bijwerken.

Op de boot aangekomen sloten we aan bij een klein gezelschap en waren we in totaal met 10 gasten. Na een korte uitleg en het toewijzen van onze kamers werd een uitgebreide lunch voorgeschoteld in de hut waar door ventilatoren enige koelte geblazen werd. Er zou airco ingeschakeld worden maar pas in de avond en dat was een hele opluchting want het was zo verschrikkelijk warm in de kamers......Na de lunch werden we met het kleine bootje, waarmee we steeds de transfers deden, naar een beroemde grot gebracht, waar we een wandeling door 3 ruimtes maakten en uitleg kregen over het ontstaan ervan. Tevens een stukje historie over het aantal eilanden, 1996, en het ontstaan van Vietnam en Halong Bay. Aangezien hierin ook de machtige Ho Chi Minh niet vergeten werd en de link naar zijn sterfjaar, 1969, gelegd werd, was het meer dan alleen informatie over de geologische geschiedenis. Na het bezoek aan de grot werden we voor een uurtje kajakken afgezet in een rustige baai. Het kajakken was leuk en ging goed, de temperatuur van het water heel aangenaam maar niet om te zwemmen vanwege de aanwezigheid van hele grote Yelly fish of wel kwallen.  Terug op de boot zo tegen 17.30 was het happy hour waren we vrij tot 19.00, dinnertime. Ook nu werden er ons weer heerlijke gerechten voorgeschoteld en hebben we heerlijk gegeten. De rest van de avond kon je nog vissen op een speciale manier, zonder aas, moest je proberen de vissen aan de haak te slaan, maar dit was onbegonnen werk en zijn we er na een half uurtje mee gestopt. Ook kon er nog gebruik gemaakt worden van de karaoke, wat aan ons niet besteed was. We waren kapot moe en zijn tegen 21.30 naar bed gegaan aangezien we morgenvroeg om 7.00 aan het ontbijt verwacht worden.....vakantie;)?

1. Aag:
    31 mei 2018
    WoW....enerverende reis......wel hectisch zo op vakantie 😅 maar wel erg mooi daar!
  2. Annemarie en Frans:
    Mooie foto's hoor!
  3. Marja Fr.:
    ziet er mooi uit!
  4. Fred de Bruijn:
    1 juni 2018
    Vissen zonder haak is als einde tennissen zonder een biertje.veel plezier verder.
  5. Ruud en Toontje:
    1 juni 2018
    Hoi daar,
    Zo lezend moet dit toch wel wat stress opleveren.
    Mooi hoor deze reis en aangekomen bij het slot, kwam de herinnering boven dat ik lang geleden weliswaar, uuuuren naast jou Yvonne aan de Vaart in Eemnes heb gezeten, turend naar die dobber en vaak geen vis aan de haak. Dus opgeven na 30 minuten viel mij wat tegen 😄
    Mooie trip verder