22-7-2019 The Arches National Park en The Needles in Canyonsland National Park

23 juli 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hadden we het plan om vroeg op te staan, zodat we in The Arches National Park een wandeling konden maken voor het te heet zou zijn. We wilden geen wekker zetten, het is tenslotte vakantie. We werden tegen 7.15 uur wakker, wat eigenlijk al te laat is als je weet dat de beste wandeltijd in dit gebied tussen 5.30 - 9.30 uur is, maar toch besloten we na het ontbijt naar The Arches te rijden. Het was al druk en er kwamen ook al mensen terug van hun vroege ochtendwandeling, zij hadden waarschijnlijk wel de wekker gezet. Om toch te  kunnen wandelen, reden we eerst helemaal naar het eindpunt van dit gebied en arriveerden daar tegen 10.00 uur. Het was al redelijk warm, rond de 30 graden, maar goed te doen, dus wandelden we het eerste stuk naar een uitkijkpunt dat op 1,5 km lag. Je kon daar nog een stuk verder wandelen en dan zou de hele wandeling 6 km zijn. Normaal gesproken geen probleem, maar de route was behoorlijk steil en het werd al warmer en warmer.....en nadat Joost een stuk alleen had doorgelopen en terug kwam, hebben we ons omgedraaid en zijn terug naar de auto gelopen. Tijdens de heen- en terugtocht moesten er natuurlijk volop foto’s gemaakt worden en daarvoor moest je ook steeds weer een zijweggetje in. Al met al kwamen we tegen 11.45 uur bij de auto terug en met de airco op volle kracht begonnen we aan de terugtocht. Overal waar uitkijkpunten waren, wilde Joost stoppen en foto’s maken, want hij was bang dat hij iets zou missen. In het begin ging ik nog wel mee, maar op een gegeven moment vond ik het wel goed en kon ik ermee leven dat ik niet alles gezien heb. De foto’s van Joost zijn voor mij dan voldoende.... Om 14.30 uur hadden we The Arches gezien en omdat het in de auto goed toeven was, reden we door naar The Needles in het Canyonsland National Park. Dit park lijkt minder in trek te zijn, want het was er erg rustig, maar het was er niet minder mooi. Ook hier weer bijzondere rotspartijen bijvoorbeeld lijkend op pannenkoeken, die op elkaar gestapeld liggen of samenstellingen waar je je fantasie op los kunt laten en er van alles van kan fantaseren. Wij zijn in de Grand Canyon geweest, hebben in Australië Uluru, de rode rots gezien, maar de uitgestrektheid hier en de mogelijkheid om er doorheen te rijden of wandelen en de rotsen van heel dichtbij te kunnen zien, is toch wel heel speciaal en mooier dan wat we al gezien hadden.

Tegen 18.45 uur waren we weer terug in Moab en hebben heerlijk bij de Thai gegeten. Het ging zo snel dat we ook om 19.45 uur weer bij ons hotel waren, na een lange en mooie dag.

DSC_0511DSC_0521DSC_0536DSC_0545DSC_0551DSC_0591DSC_0556DSC_0600DSC_0582DSC_0619DSC_0624DSC_0628

1. Annemarie en Frans:
    23 juli 2019
    Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. T een nog mooier dan t ander. Volgens mij zit het er ook bijna op voor jullie toch? Hier kom je dan terug in n hittegolf. Maar daar zijn jullie inmiddels aan gewend. Nederland zucht. Alvast een goede reis en bedankt dat wij mee mochten op jullie reis.
  2. R.Demense:
    23 juli 2019
    Mooie foto's, zo herkenbaar! 😀 Leuk dat jullie the Needles ook zo mooi vonden! Als jullie nu via de I-70 E richting Denver rijden kom je voor Grand Junction langs Colorado Nat. Monument, ook zeker de moeite waard! Moet maar even googlen! 😉 Gr Rieky
  3. Marja Frencken:
    23 juli 2019
    wat giga mooi! zo'n reis zou zeker ook op mijn to-do lijstje kunnen staan!
  4. Fred de Bruijn:
    23 juli 2019
    het park doet zijn naam eer aan.
  5. Aag:
    23 juli 2019
    Leuk aan het boetseren geweest...…!