21-7-2019 van Park City naar Moab

22 juli 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Ook vandaag moesten we eerst een behoorlijke afstand van ongeveer 300 km overbruggen en na het ontbijt, wat we niet in ons hotel hebben genomen ;), reden we tegen 10.15 uur weg uit Park City. Het verkeer zat mee, geen files het was tenslotte zondag, maar rond Salt Lake City wel wat drukker. Wat een gigantische stad is dat, zeg! Ik denk dat we er wel 45-60 minuten over deden om daar omheen te rijden. Tijdens een groot deel van de rit hadden mijn ogen het zwaar vandaag, ze vielen steeds dicht, ik kon ze niet open houden. De rit op zich wordt op een gegeven moment wel eentonig hoe mooi en ook wisselend het landschap is. We zien de verandering in het gebied voor ons en steeds meer kenmerkende rode rotsen met hun groeven en woeste uitstraling duiken op. Een genot om te zien.

Tegen 14.30 uur waren we bij ons hotel, maar helaas was onze kamer nog niet klaar. Daarom naar het Informatie Centrum gegaan om eens te kijken wat we vanmiddag en morgen nog konden doen in deze omgeving. Toevallig werden we geholpen door een van oorsprong Nederlander uit Bilthoven. Hij sprak nog perfect Nederlands en dat voelde goed. Hij adviseerde ons om vanmiddag naar het Canyonlands National Park te rijden en daar in het deel dat ‘Island in de Sky’ heet een rondje te rijden en uit te stappen bij de diverse look-outs. Als we zin hadden konden we nog een korte wandeling maken, maar op het heetst van de dag bij 40 graden, moesten we het bij een hele korte wandeling houden. Daarna raadde hij ons aan om te zorgen dat we tegen 20.00 uur in het Dead Horsepoint State Park zouden zijn om daar te genieten van de zonsondergang tegen 20.50 uur. Het laatste advies was natuurlijk neem ruim voldoende water en voedsel mee....... Water hebben we genoeg bij ons, helaas niet allemaal koud en daarnaast ligt er ook genoeg bier en meerdere licht alcoholisch drankjes voor mij in de kofferbak. Ook die drank is niet koud en zou niet smaken. Gelukkig hadden we nog bananen, yoghurtjes en vers fruit en kochten we voor de avondmaaltijd belegd brood. Niet echt onze favoriet voor de avond, maar het kon niet anders.

Tegen 15.15 uur starten we met de aanbevolen route en die was prachtig, kan niet anders zeggen. Wat een schoonheid die rode rotsen met daartussen door de Green River en Colorado die er doorheen meanderen....adembenemend ! Het was warm, de zon brandde stevig maar toch voelde het niet benauwd aan en hebben we tenslotte nog een wandeling van bijna 2 km bergop gemaakt. Of dat echt verstandig was met  1 flesje water in de hand en de laatste hap eten om 16.00 uur, dat valt te betwijfelen.....gelukkig zijn we goed in conditie, viel de zwaarte van de wandeling mee  en hebben we er niets aan over gehouden.

Onze jaarpas voor de Nationale Parken in de USA, die we aan het begin van onze reis gekocht hebben, was niet geldig in het Dead Horsepoint State Park, dus daar moesten we toegang betalen. Het was de prijs ten volle waard! Wat een prachtige uitzichten weer en hoe mooi die rode rotsen in het zonlicht staan. De zonsondergang hebben we niet tot het einde mee gemaakt, het was ondertussen 20.15 uur en tijd om naar ons hotel te gaan. Mooie foto’s met weinig licht zijn niet goed te maken volgens Joost. Morgen weer een dag ........